mk
Jeśli zapadnie pozytywna decyzja w sprawie przywrócenia przeprawy promowej przez Martwą Wisłę, będą mogli skorzystać z niej wyłącznie piesi i rowerzyści.
Ostatni rejs promem Wisłoujście odbył się pod koniec maja 2016 r. A wszystko przez niedawno oddany do użytku tunel pod Martwą Wisłą, który połączył Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego, wskutek czego przeprawa promowa została zlikwidowana. 31 maja 2016 r. rozwiązaniu ulega umowa na dofinansowanie do rejsów promu Wisłoujście przez miasto. Bez pieniędzy z budżetu Gdańska utrzymywanie promu było nieopłacalne.
Piesi i rowerzyści nie mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą, który został oddany do użytku wyłącznie dla samochodów. Mieszkańcy Nowego Portu chcieliby więc przywrócenia przeprawy promowej. Swoje spostrzeżenia na ten temat mieli okazję omówić podczas spotkania, które zorganizowało Biuro Rozwoju Gdańska. Jak się okazuje, istnieje sznasana na pozytywny fianł tej sprawy.
- Szukamy obecnie możliwości utworzenia przeprawy pieszo-rowerowej i ustalamy, kto by ją miał zorganizować. Badamy też możliwości źródeł finansowania. Wiadomo natomiast, że przeprawa samochodowa nie wchodzi w grę. Ponadto Zarząd Transportu Miejskiego też w swoim zakresie bada, w jaki sposób miałoby się to odbywać, czy sezonowo w ramach obsługi tramwaju wodnego, czy całorocznie - powiedziała na łamach portalu Trojmiasto.pl, Barbara Zgórska z BRG. - Musimy też wziąć pod uwagę takie czynniki jak istniejące nabrzeża czy powstające zafalowanie. Problemów i pytań na które musimy odpowiedzieć jest jeszcze dużo. Zakładamy wstępnie, że jeżeli przeprawa miałaby się odbywać sezonowo, to decyzje powinny zapaść do kwietnia.
Wycofany prom został zbudowany w 1977 roku i połączył Nowy Port i Wisłoujście. Przewoził dziennie nawet 2 tysiące pasażerów, stanowiąc dogodne połączenie północnych dzielnic Gdańska z Wisłoujściem, Westerplatte, Portem Północnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny