mk
Jeśli zapadnie pozytywna decyzja w sprawie przywrócenia przeprawy promowej przez Martwą Wisłę, będą mogli skorzystać z niej wyłącznie piesi i rowerzyści.
Ostatni rejs promem Wisłoujście odbył się pod koniec maja 2016 r. A wszystko przez niedawno oddany do użytku tunel pod Martwą Wisłą, który połączył Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego, wskutek czego przeprawa promowa została zlikwidowana. 31 maja 2016 r. rozwiązaniu ulega umowa na dofinansowanie do rejsów promu Wisłoujście przez miasto. Bez pieniędzy z budżetu Gdańska utrzymywanie promu było nieopłacalne.
Piesi i rowerzyści nie mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą, który został oddany do użytku wyłącznie dla samochodów. Mieszkańcy Nowego Portu chcieliby więc przywrócenia przeprawy promowej. Swoje spostrzeżenia na ten temat mieli okazję omówić podczas spotkania, które zorganizowało Biuro Rozwoju Gdańska. Jak się okazuje, istnieje sznasana na pozytywny fianł tej sprawy.
- Szukamy obecnie możliwości utworzenia przeprawy pieszo-rowerowej i ustalamy, kto by ją miał zorganizować. Badamy też możliwości źródeł finansowania. Wiadomo natomiast, że przeprawa samochodowa nie wchodzi w grę. Ponadto Zarząd Transportu Miejskiego też w swoim zakresie bada, w jaki sposób miałoby się to odbywać, czy sezonowo w ramach obsługi tramwaju wodnego, czy całorocznie - powiedziała na łamach portalu Trojmiasto.pl, Barbara Zgórska z BRG. - Musimy też wziąć pod uwagę takie czynniki jak istniejące nabrzeża czy powstające zafalowanie. Problemów i pytań na które musimy odpowiedzieć jest jeszcze dużo. Zakładamy wstępnie, że jeżeli przeprawa miałaby się odbywać sezonowo, to decyzje powinny zapaść do kwietnia.
Wycofany prom został zbudowany w 1977 roku i połączył Nowy Port i Wisłoujście. Przewoził dziennie nawet 2 tysiące pasażerów, stanowiąc dogodne połączenie północnych dzielnic Gdańska z Wisłoujściem, Westerplatte, Portem Północnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie