Holenderski potentat żeglugowy Grupa Spliethoff, do którego należy między innymi obsługująca połączenie z Gdyni do Finnlandii Transfennica, przejmuje fińskiego armatora ro-ro Bore Ltd.
Transakcja ma zostać sfinalizowana do 30 czerwca 2016. Flota Spliethoffa powiększy się o 9 statków ro-ro wraz z wszystkimi pracownikami oraz pełnym zakresem dotychczasowej działalności Bore. W skład nowej floty Spliethoffa wejdą konwencjonalne jednostki ro-ro: Estraden, Seagard, Norsky i Norstream, nowoczesne ro-ro typu RoFlex®: Bore Sea i Bore Song oraz samochodowce w zarządzie UECC: Auto Baltic, Auto Bank i Auto Bay.
"W ciągu ostatnich lat, segment RoRo stał się ważną częścią biznesu Grupy Spliethoff poprzez działalność Transfennica, która oferuje szybkie i regularne przewozy liniowe pomiędzy kontynentem a Finlandią. Dzięki przejęciu Bore Ltd możemy jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję w tym segmencie rynku i szukać dalszych możliwości rozwoju”, powiedział Michael van den Heuvel, CCO Grupy Spliethoff.
Przejęcie to wynik decyzji fińskiej Rettig Group, która pozbywa się swojego biznesu ro-ro. Transakcja nie wymaga zgody ze strony urzędu antymonopolowego.
Grupa Spliethoff posiada łącznie ponad 100 statków. To już kolejne przejęcie fińskiego armatora przez Holendrów. Fiński operator Transfennica stał się częścią Spliethoff Group w 2002 roku. Po przejęciu Spliethoff zachował strukturę przejętej firmy i markę Transfennica.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody