PMK
Greccy armatorzy z całych sił walczą o utrzymanie Grecji na pozycji lidera w światowej flocie statków. W ostatnim czasie wydają zdecydowanie najwięcej na kolejne jednostki.
W ciągu ostatniej dekady greccy armatorzy zainwestowali ponad 100 miliardów dolarów w budowę nowych statków. Wciąż około 60 greckich firm ma niedostarczone jednostki o wartości 15 mld dolarów.
Obecnie ci armatorzy mają do odebrania 237 statków o nośności ponad 23,8 mln dwt. 86 z nich zostało zakontraktowanych w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku. Większość z nich to są zaawansowane technicznie jednostki.
Greccy armatorzy są także najaktywniejsi na rynku wtórnym i w ciągu pierwszych 9 miesięcy zakupili już 256 statków za cenę 3,7 mld dolarów.
Grecja obecnie posiada największą flotę na świecie, składającą się z 4199 jednostek o łącznej nośności 309 mln dwt. Oznacza to, ze flota wzrosła o 16,7 proc. w porównaniu do 2016 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu