Goodman oddał do użytku dwa obiekty magazynowe o łącznej powierzchni 38 700 m2 w Pomorskim Centrum Logistycznym położonym w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Łączna powierzchnia centrum sięga już 53 000 m2, z czego 7 700 m2 powierzchni magazynowej jest obecnie gotowe do natychmiastowego wynajęcia.
– Dzięki rosnącemu zainteresowaniu klientów, kontynuujemy rozbudowę Pomorskiego Centrum Logistycznego, które jest jednym z naszych najważniejszych projektów inwestycyjnych w Polsce. To idealne miejsce dla firm z sektora logistycznego i dla dystrybutorów, gdyż lokalizacja tuż obok gdańskiego terminala kontenerowego oraz dostęp do rozwiniętej infrastruktury drogowej zapewniają łatwy dostęp do wielu rynków – mówi Błażej Ciesielczak, Dyrektor Regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią.
Pierwszy z nowych obiektów w Pomorskim Centrum Logistycznym to magazyn o powierzchni 24 900 m2, wynajmowany w całości przez Eurocash, wiodącego dystrybutora FMCG. Klientami drugiego obiektu o powierzchni 13 800 m2, który budowany był spekulacyjnie, są operatorzy logistyczni Poland Services Transport-Logistyka oraz Univeg Logistics Poland. Wynajęli oni odpowiednio 3 500 m2 i 2 600 m2. Ponadto, gotowe do natychmiastowego wynajęcia jest 7 700 m2 powierzchni magazynowej.
– Dynamiczny rozwój terminalu kontenerowego DCT Gdańsk pozytywnie przekłada się na atrakcyjność rynku logistycznego w regionie Trójmiasta. Coraz więcej firm decyduje się lokować swoją działalność właśnie w Gdańsku, a rozbudowa Pomorskiego Centrum Logistycznego pokazuje, że inwestycja firmy Goodman jest dla nich właściwym wyborem – mówi Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL w Polsce.
Listę klientów Pomorskiego Centrum Logistycznego uzupełniają operatorzy logistyczni Kuehne + Nagel i Terramar, firma spedycyjna NTA oraz producent chłodnic do klimatyzacji NRF Poland.
***
Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to kluczowy projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Jego właścicielem jest Goodman European Partnership (GEP), flagowy europejski fundusz Goodmana.
Wielofunkcyjne centrum logistyczne, które powstaje na działce o powierzchni 110 ha, oferuje możliwość budowy magazynów logistycznych i hal produkcyjnych wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi o łącznej powierzchni ok. 500 000 m2. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.
Jednym z największych atutów Pomorskiego Centrum Logistycznego jest położenie w pobliżu terminala kontenerowego DCT Gdańsk, który dzięki możliwości przyjęcia jednych z największych statków na świecie stał się istotnym portem w regionie. Po oddaniu drugiego nabrzeża w 2016 r., terminal kontenerowy DCT Gdańsk podwoi swoje możliwości przeładunkowe osiągając tym samym zdolność na poziomie 3 mln TEU rocznie.
Taka lokalizacja pozwala klientom łączyć działalność logistyczną i produkcyjną z usługami oferowanymi przez największy głębokowodny port kontenerowy na Bałtyku, zgodnie z koncepcją „port-centric logistics”. Bezpośrednie sąsiedztwo terminalu kontenerowego DCT Gdańsk to również oszczędności wynikające z redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. Na kolejne korzyści może przełożyć się ustanowienie w przyszłości wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej.
Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman ma również znakomite połączenia drogowe. Trasa Sucharskiego i Południowa Obwodnica Gdańska łączą centrum z autostradą A1 prowadzącą na południe Polski, a także drogami ekspresowymi S7 do Warszawy oraz S6 do Szczecina i dalej Niemiec. W odległości zaledwie 23 kilometrów od centrum znajduje się Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, trzecie co do wielkości lotnisko w Polsce obsługujące zarówno krajowe jak i międzynarodowe połączenia.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali