mk
Firma Færgen zabezpieczyła kontrakt na obsługę połączeń pomiędzy Spodsbjerg a Tars. Dzięki nowemu porozumieniu duński armator będzie kursował na tej trasie przynajmniej przez kolejną dekadę.
Nowa koncesja obowiązywać będzie od 1 maja 2018 r. Przewoźnik poinformował, że w umowie, która będzie ważna do 2028 r., znalazła się opcja przedłużenia kontraktu o kolejne dwa lata.
Władze firmy nie kryją zadowolenia z podpisania umowy. Przypomniały, że w ostatnich latach poczynione zostały znaczące inwestycje, a trasa jest obecnie obsługiwana przez dwa nowoczesne dwukierunkowe promy Lolland i Langeland. Zmodernizowana została też infrastruktura portowa. Wszystkie poniesione nakłady przełożyły się na wzrost poczucia komfortu pasażerów korzystających z tego połączenia. To wszystko wpłynęło też na znaczący wzrost liczby pasażerów. W lipcu 2016 r. udało się nawet pobić rekord w liczbie przewiezionych pasażerów od czasu uruchomienia mostu Storebæltsbroen w 1998 r.
Færgen obsługuję połączenie pomiędzy wyspami Lolland i Langeland (w barwach LangelandsFærgen) od 1975 r. Przedłużenie porozumienia jest ważne dla duńskiego przewoźnika, który od 2018 r. utraci koncesję na wykonywanie połączeń na Bornholm (na rzecz Mols-Linien).
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych