jk
Holownik Bugsier 12 dołączył do floty szczecińskiej firmy Fairplay Towage. Wcześniej był wykorzystywany w hamburskim porcie. Teraz będzie obsługiwał terminal LNG w Świnoujściu.
Najpierw jednak będzie przeflagowany na polską banderę i zmieni nazwę na Fairplay XVIII. Bugsier 12 mierzy 32 m długości i 12,5 m szerokości oraz 499 jednostek tonażu poje,nościowego brutto. Klasyfikowana przez DNVGL jednsotka posaida ma 85,5 tony mksymalnego uciągu na pal i może osiągać prędkość operacyjną do 14 węzłów.
Holownik został zaprojektowany przez znanego na całym świecie projektanta Cintranaval-Defcar z Hiszpanii, i został specjalnie dostosowany do wymagań operatora. W ten sposób uzyskano maksymalną wydajność przy stworzeniu warunków przyjaznych dla środowiska. Jednostka doskonale sobie radzi w pracy portowej ale również na otwartym morzu i w akcjach specjalnych związanych z offshorem czy ratownictwem. Na pokładzie znajdują się dwie pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny.
Grupa FAIRPLAY świadczy swoje usługi w Polsce od 2003 roku. Obecna jest w portach w Szczecinie, Świnoujściu, Policach i od kilku lat w Gdyni.
W Europie Grupa FAIRPLAY świadczy usługi holownicze w portach w Hamburgu, Wedel i Stade na Łabie oraz we wszystkich niemieckich portach nad Bałtykiem, czyli w Rostocku, Wismarze, Stralsund, Sassnitz/Mukran, Wolgast i Lubmin, oraz w portach Beneluxu- Rotterdamie i Antwerpii.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu