Przewoźnicy DFDS i Eurotunel doszli do porozumienia w sprawie sprzedaży promów obsługiwanych obecnie przez MyFerryLink (MLF). Tuż przed północą 7 czerwca, DFDS poinformował, że złożył wiążącą ofertę na wyczarterowanie lub zakup promów MyFerryLink Rodin i Berlioz na podstawie warunków ustalonych z Eurotunel.
Należy domniemywać, że w takiej sytuacji Eurotunel prawdopodobnie poprosi CMA (brytyjski urząd antymonopolowy) o wydanie oficjalnego zezwolenia na kontynowanie działalności ro-ro w Calais z wykorzystaniem statku Nord Pas-de-Calais. Jak stwierdził zarząd Eurotunelu w komunikacie, powodem sprzedaży było to, że „nie istnieją warunki niezbędne do swobodnego rozwoju tego biznesu”.
Niniejsze ogłoszenie zbiega się z tragiczną informacją, która napłynęła z Francji, że Didier Cappelle, przewodniczący rady nadzorczej SeaFrance SCOP, zmarł w nocy z niedzieli na poniedziałek na atak serca.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key