• <
PZT_1100x200_gif_2020

Egipt chce nowego porozumienia w sprawie opłat za przejście Kanału Sueskiego

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Egipt chce nowego porozumienia w sprawie opłat za przejście Kanału Sueskiego
Egipt chce nowego porozumienia w sprawie opłat za przejście Kanału Sueskiego - GospodarkaMorska.pl

PMK

25.10.2016 Źródło: własne

Egipt prowadzi negocjacje z globalnymi koncernami żeglugowymi w sprawie zmiany sposobu naliczania opłat za przejście ich statków Kanałem Sueskim.

Operator kanału zamierza oferować zniżki w momencie, gdy armator wpłaci zaliczkę. Kanał Sueski jest bowiem jednym z głównych źródeł przychodu dla Egiptu, a wpływy z będącej w kryzysie żeglugi stały się w tym roku dużo mniejsze.

Obecnie propozycje Egiptu rozważa między innymi duńsku Maersk, właściciel największej na świecie linii kontenerowej. - Dostaliśmy propozycje nowego sposobu płatności i pilnie jej się przyglądamy – potwierdził rzecznik Maersk Line.

Kanał Sueski to także prawie jedyne źródło zagranicznej waluty dla Egiptu, który cierpi na niedobór dolarów po wybuchu buntu w 2011 roku, który przepędził większość zagranicznych inwestorów i turystów.

Egipt chce zwiększyć dwukrotnie przychody z opłat za przejście kanałem do 2023 roku. Dlatego między innymi zainwestowano pieniądze w rozbudowę obiektu, która zakończyłą się w tym roku.

Kanał cierpi na brak klientów, gdyż armatorzy wolą płynąć trasą przez Przylądek Dobrej Nadziei, mimo że trasa jest o ponad 2 tys. km dłuższa niż przez Kanał Sueski. Z powodu niskiej ceny paliwa armatorom bardziej opłaca się jednak płynąć dłużej i nie płacić ceny za przekroczenie kanału.

Pierwsze rabaty dla armatorów zostały wprowadzone w egipskim obiekcie już 7 marca. 30 proc. zniżkę otrzymali przewoźnicy płynący z wschodnich portów USA do Portu Klang w Malezji i dalej reszty azjatyckich portów. Po sześciu tygodniach z promocji nie skorzystał ani jeden armator.

Władze obiektu zdecydowały się polepszyć ofertę i obecnie oferują aż 45 proc. rabat dla amatorów płynących z portów na północ od amerykańskiego portu Norfolk i aż 65 proc. dla portów na południe od Norfolk. Czas pokaże, czy to wystarczy do przekierowania jednostek na Kanał Sueski.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.