pc
12 firm złożyło oferty w przetargu na budowę odcinka trasy S3 łączącego Bolków z Kamienną Górą. Najdroższa oferta na budowę ponad 16 km trasy wynosi ponad 1,7 mld zł, a najtańsza ponad 1 mld zł.
GDDKiA planuję przeznaczyć na budowę S3 między Bolkowem a Kamienną Górą ponad 2,1 mld zł. W przetargu najniższą cenę – nieco ponad 1 mld zł – zaoferowała włoska firma Astaldi, najwyższą zaś – ponad 1,7 mld zł – konsorcjum, którego liderem jest firma IDS-BUD – podała w środę w komunikacie GDDKiA.
Wykonawcę tej inwestycji wyłoni komisja przetargowa. Umowa z nim ma zostać podpisana w II kwartale 2018 r.
Budowa ostatniego fragmentu S3 na Dolnym Śląsku została podzielona na dwa odcinki - z Bolkowa do Kamiennej Góry oraz z Kamiennej Góry do Lubawki. Łącznie to ponad 31 km trasy.
Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3 łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny w 2018 r.
Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej