PMK
Duńska spółka żeglugowa i logistyczna DFDS zanotowała wzrost zysku w trzecim kwartale obecnego roku. Same przychody firmy osiągnęły 662,3 mln dolarów, o 11 proc. więcej w stosunku r/r. Zysk EBITDA spółki wzrósł za to o 7 proc, do 210,7 mln dolarów.
DFDS tak dobry wynik przypisuje rozszerzeniu połączeń na Morze Śródziemne oraz bardzo dobremu sezonowi wycieczkowemu.
- Nasze nowe śródziemnomorskie trasy towarowe przynoszą oczekiwane zyski. Jednak w Północnej Europie firmy i konsumenci potrzebują jasności na temat Brexitu, aby wzrost mógł być kontynuowany - skomentował Niels Smedegaard, dyrektor generalny DFDS.
DFDS zanotowała wzrost także w II kwartale 2018 r. Władze firmy nie ukrywają, że są zadowolone z osiągniętych w tym czasie rezultatów.
Od kwietnia do końca czerwca przewoźnik osiągnął przychód na poziomie 3,89 miliarda koron duńskich (DKK), co oznacza wzrost o 5,6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Aż o 8,6 procent wzrósł wskaźnik EBITDA – z 738 do 802 milionów DKK. Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek był wyższy o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniósł 533 miliony euro.
Powyższe rezultaty to przede wszystkim zasługa wzrostów, które udało się osiągnąć w zakresie przewozów frachtowych. Ruch pasażerski okazał się mniej okazały niż przed rokiem, a co za tym idzie, mniej lukratywny. To efekt tego, że w tym roku świąteczna gorączka (Wielkanoc) przypadła na I kwartał, a nie – jak w ubiegłym roku – w II kwartale. Fakt ten przełożył się na liczbę pasażerów, a co za tym idzie, na wynik finansowy.
Warto wspomnieć, że w II kwartale pierwszy raz wzięte zostały pod uwagę wyniki z działalności armatora na Morzu Śródziemnym – chodzi tu oczywiście o przejętą niedawno przez DFDS turecką firmę U.N. Ro-Ro. Jak się okazało w ostatnich dniach, przejęcie nastąpiło w niezbyt szczęśliwym momencie. Wkrótce po przeprowadzeniu transakcji turecka waluta zaczęła bowiem gwałtownie tracić na wartości, co przełożyło się na notowania DFDS na giełdzie. Władze firmy nie straciły jednak optymizmu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej