Z końcem 2014 roku duński operator DFDS uruchomił serwis na nowej trasie promowej, zamykając jednocześnie jedną z już istniejących.
Ostatni tydzień grudnia przyniósł uruchomienie nowej usługi łączącej Norwegię z północnymi Niemcami. Pierwszy rejs odbył się 29 grudnia. Nowy serwis jest obsługiwany przez statek towarowy Lysvik Seaways na trasie Oslo-Halden-Bremerhaven-Hamburg-Oslo.
Wielozadaniowy statek może przewozić kontenery 20-stopowe oraz 45-stopowe. Ponadto ma możliwość załadunku bocznego, która jest odpowiedni dla załadunku papieru, materiałów budowlanych, paliw, produktów leśnych i produktów cargo.
Prom opuszcza Oslo w poniedziałek i przybywa do Hamburga w piątek.
Kasper Svenningsen, Generalny Menadżer w DFDS Logistics Norway podkreśla, że jest to ulepszony produkt, który teraz firma może zaproponować swoim klientom, a jego dodatkowym atutem jest rygorystyczne przestrzeganie założonego harmonogramu.
W przeciwieństwie do tego podejścia, w noc sylwestrową DFDS wycofał się z trasy Le Havre-Portsmouth. Według specjalistów połączenie nie miało realnej przyszłości biorąc pod uwagę niezadowalające wyniki finansowe, a także wprowadzoną z początkiem roku dyrektywę siarkową.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął