Z końcem 2014 roku duński operator DFDS uruchomił serwis na nowej trasie promowej, zamykając jednocześnie jedną z już istniejących.
Ostatni tydzień grudnia przyniósł uruchomienie nowej usługi łączącej Norwegię z północnymi Niemcami. Pierwszy rejs odbył się 29 grudnia. Nowy serwis jest obsługiwany przez statek towarowy Lysvik Seaways na trasie Oslo-Halden-Bremerhaven-Hamburg-Oslo.
Wielozadaniowy statek może przewozić kontenery 20-stopowe oraz 45-stopowe. Ponadto ma możliwość załadunku bocznego, która jest odpowiedni dla załadunku papieru, materiałów budowlanych, paliw, produktów leśnych i produktów cargo.
Prom opuszcza Oslo w poniedziałek i przybywa do Hamburga w piątek.
Kasper Svenningsen, Generalny Menadżer w DFDS Logistics Norway podkreśla, że jest to ulepszony produkt, który teraz firma może zaproponować swoim klientom, a jego dodatkowym atutem jest rygorystyczne przestrzeganie założonego harmonogramu.
W przeciwieństwie do tego podejścia, w noc sylwestrową DFDS wycofał się z trasy Le Havre-Portsmouth. Według specjalistów połączenie nie miało realnej przyszłości biorąc pod uwagę niezadowalające wyniki finansowe, a także wprowadzoną z początkiem roku dyrektywę siarkową.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej