Z końcem 2014 roku duński operator DFDS uruchomił serwis na nowej trasie promowej, zamykając jednocześnie jedną z już istniejących.
Ostatni tydzień grudnia przyniósł uruchomienie nowej usługi łączącej Norwegię z północnymi Niemcami. Pierwszy rejs odbył się 29 grudnia. Nowy serwis jest obsługiwany przez statek towarowy Lysvik Seaways na trasie Oslo-Halden-Bremerhaven-Hamburg-Oslo.
Wielozadaniowy statek może przewozić kontenery 20-stopowe oraz 45-stopowe. Ponadto ma możliwość załadunku bocznego, która jest odpowiedni dla załadunku papieru, materiałów budowlanych, paliw, produktów leśnych i produktów cargo.
Prom opuszcza Oslo w poniedziałek i przybywa do Hamburga w piątek.
Kasper Svenningsen, Generalny Menadżer w DFDS Logistics Norway podkreśla, że jest to ulepszony produkt, który teraz firma może zaproponować swoim klientom, a jego dodatkowym atutem jest rygorystyczne przestrzeganie założonego harmonogramu.
W przeciwieństwie do tego podejścia, w noc sylwestrową DFDS wycofał się z trasy Le Havre-Portsmouth. Według specjalistów połączenie nie miało realnej przyszłości biorąc pod uwagę niezadowalające wyniki finansowe, a także wprowadzoną z początkiem roku dyrektywę siarkową.
Inwestycje infrastrukturalne Portu Gdynia oraz PERN
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28275,00 $ | tona | -0,44% | 21 kwi |
Cynk | 2793,00 $ | tona | -1,13% | 21 kwi |
Aluminium | 2344,00 $ | tona | 0,86% | 21 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |