DFDS, jeden z wiodących światowych operatorów promowych, poinformował, że w celu sprostania rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi zawarł umowę z Grupą Siem na bezzałogowy pięcioletni czarter dwóch nowowybudowanych statków towarowych typu ro-ro. W ramach umowy, DFDS zastrzegł też sobie prawo wykupu jednostek.
Oba statki zostaną zbudowane przez stocznię Flensburger Schiffbau-Gesellschaft, z którą DFDS współpracował już wcześniej. Jak do tej pory stocznia zbudowała 6 statków ro-ro, które pływają we flocie DFDS. Dostawy nowych jednostek oczekuje się w maju i we wrześniu 2017 roku. Pojemność każdego statku to 4 076 metrów pasa ładunkowego, która jest równa powierzchni potrzebnej do przetransportowania 262 naczep.
DFDS informuje, że obie nowe jednostki planuje rozmieścić na sieci połączeń Morza Północnego. Wprowadzenie statków powiększy zdolność armatora o 20% w tym regionie.
Przewoźnik informuje, że prócz dodatkowej pojemności, statki będą również zgodne z najnowszymi wymaganiami odnośnie ochrony środowiska. Ponadto, będą wydajniejsze, a także będą wymagały mniejszego zaangażowania obsługi przy załadunku i rozładunku w porcie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny