29 kwietnia br. DB Schenker Rail Polska zmienił nazwę na DB Cargo Polska. Zmianie uległ również logotyp spółki, którym od tego momentu jest dobrze rozpoznawalny czerwony znak DB. Pozostałe dane firmy nie ulegają zmianie.
Zmiana nazwy oraz marki podyktowana jest przekształceniami strukturalnymi i nowym nazewnictwem jakie zostało wprowadzone na poziomie grupy Deutsche Bahn. W minionym roku działalność kolejowa, pasażerska i towarowa, połączona została w jeden organizacyjny obszar, w którym przewozy towarowe realizowane są pod nazwą DB Cargo przy wykorzystaniu znaku firmowego DB.
„1 marca br. roku nasza spółka matka w Niemczech zmieniła nazwę z DB Schenker Rail AG na DB Cargo AG. Naturalną konsekwencją było ujednolicenie nazewnictwa przez spółki zależne, w tym DB Schenker Rail Polska. U podłoża tych zmian leży dalsza rozbudowa portfela produktów i usług oraz wzmocnienie jakości. To można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie jednostki biznesowe uczestniczące w operacjach kolejowych w grupie ściśle ze sobą współpracują. Nasi lokalni partnerzy biznesowi nie muszą podejmować żadnych działań w związku ze zmianą nazwy firmy oraz loga” – mówi Marek Staszek, Prezes Zarządu DB Cargo Polska.”
Pod marką DB Schenker działać będzie nadal jednostka biznesowa DB Schenker Logistics odpowiedzialna za dostarczanie zintegrowanych rozwiązań logistycznych na globalną skalę.
„Uproszczona i spójna architektura marki, w której wszystkie operacje kolejowe występują pod wspólnym znakiem DB, wzmocni DB Cargo Polska jako zintegrowanego dostawcę towarowych przewozów kolejowych w ramach europejskiej sieci. Mimo, iż strukturalnie jesteśmy oddzieleni to nadal wspólnie z DB Schenker Logistics oferować będziemy naszym klientom zintegrowane usługi logistyczne – mówi Katarzyna Marciniak, Dyrektor Biura Komunikacji i Rozwoju DB Cargo Polska.”
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny