PMK
Monakijski armator masowców, Scorpio Bulkers, zmniejszył stratę w trzecim kwartale tego roku do 400 tys. dolarów, z aż 10 mln dolarów rok wcześniej.
W ciągu całego roku armator zmniejszył stratę z 58,7 do 5,3 mln dolarów. To efekt wzrost popytu na usługi masowców, spowodowanego trwającą wojną handlową między Chinami a Stanami Zjednoczonymi.
Przychód z tankowców ultramax wzrósł o 16,6 mln, do 38,7 mln dolarów w trzecim kwartale. Ten wynik napędziły zakupy soi przez Chiny w krajach Ameryki Południowej. Nie bez znaczenia był też duży popyt na węgiel w Państwie Środka.
Kamsarmaxy armatora zwiększyły z kolei przychody z 7,2 do 15,5 mln dolarów, również dzięki wzrostowi importu zbóż przez Chiny. Ogółem przychód Scorpio Bulkers w pierwszych 9 miesiącach wzrósł o 66,2 mln, do 177,3 mln dolarów.
Ostatnie lata były bardzo trudne dla armatorów masowców. Czołowi operatorzy zanotowali łącznie 5,8 mld dolarów straty na giełdzie przez ostatnie 5 lat – przyznał Stamatis Tsantanis, prezes Seanergy Maritime. Armatorzy, o których mowa, to właśnie Scorpio Bulkers, a także Diana, Navios, Genco, Eagle Bulk i Star Bulk.
Wyliczenia powstały na bazie oficjalnych bilansów armatorów z ostatnich 5 lat. Największe straty poniosło Genco - 1,7 mld dolarów. Za nim znalazł się armator Eagle, ze stratą 1,1 mld dolarów. Reszta przewoźników zanotowała straty poniżej 1 mld dolarów. Seanergy Maritme z drugiej strony zanotowało w tym okresie zysk 55 mln dolarów.
Bałtycki Indeks Towarowy rejestruje wzrosty popytu na towary przemysłowe, które z kolei wskazują na ekspansję gospodarczą. Jego użyteczność jako wiodącego wskaźnika szybko maleje w okresach ekspansji floty armatorów, przez co stawki nie reagują na wzrost przewiezionych towarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Port w Helsinkach kluczowym motorem fińskiej gospodarki
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury