PMK
Chorwacki rząd uchwalił specjalną ustawę, która ma przyśpieszyć konstrukcję terminala LNG w Krk. Jak podkreśliła chorwacka minister gospodarki, Martina Dalić, ustawa ma zmienić decyzję z 2015 r., nadając projektowi strategiczne znaczenie na wszystkich jego etapach. Celem jest jak najszybsze rozpoczęcie realizacji projektu, aby dotrzymać terminu jego ukończenia, który został ustalony na 2019 rok.
Projekt ma również strategiczne znaczenie dla UE, która planuje zapewnić 28 procent niezbędnych środków finansowych na jego realizację. W grudniu 2017 r. UE udzieliła dotacji na wsparcie budowy terminalu o wartości 101,4 mln euro. Dotacja to ponad jedna czwarta ogólnych szacowanych kosztów terminalu, które wyniosą 455,2 mln dolarów.
Oczekuje się, że środki te zostaną wykorzystane na budowę pierwszego etapu pływającego terminalu LNG i stanowią największą dotację na rozwój projektu energetycznego w Chorwacji.
- Wierzę, że dzięki takiemu terminalowi odgrywalibyśmy znacznie ważniejszą rolę w ogólnej polityce energetycznej Europy - powiedział dziennikarzom Andrej Plenkovic, premier Chorwacji.
We wrześniu 2017 r. LNG Croatia, deweloper projektu terminalu importowego LNG, wezwał do składania ofert na dostawę jednostki pływającej i regazyfikacji (FSRU). FSRU to jednostka do magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej