PMK
Władze portu w Rotterdamie i IBM połączyły siły w ramach wieloletniej inicjatywy na rzecz cyfryzacji, mającej na celu przekształcenie całego środowiska operacyjnego portu.
Inicjatywa ma na celu przystosować cały obszar portu, by mógł w przyszłości przyjmować połączone z nim w sieci statki. Na początek trzeba będzie opracować scentralizowaną aplikację, która będzie gromadzić i przetwarzać dane w czasie rzeczywistym. Port oczekuje, że inicjatywa umożliwi nową falę bezpieczniejszego i bardziej wydajnego zarządzania ruchem w porcie.
- Podejmujemy działania, aby stać się najbardziej inteligentnym portem na świecie - powiedział Paul Smits, dyrektor finansowy Zarządu Portu Rotterdam.
- Szybkość i wydajność są kluczowe dla naszej działalności i wymagają od nas korzystania z wszystkich dostępnych nam danych. Dzięki informacjom w czasie rzeczywistym o infrastrukturze, wodzie, powietrzu itp. możemy ulepszyć usługi, które świadczymy wszystkim, którzy korzystają z portu, i przygotować się do objęcia autonomicznej żeglugi przyszłości – dodał.
Jako największy port w Europie port, Rotterdam obsługuje rocznie ponad 461 milionów ton ładunków i 140 000 statków rocznie. Wcześniej port opierał się na tradycyjnej komunikacji radiowej i radarowej między kapitanami, pilotami, operatorami terminali, holownikami i innymi osobami, aby podjąć kluczową decyzję dotyczącą operacji portowych.
Teraz, gdy Port w Rotterdamie rozpoczyna swoją cyfrową transformację, na pasie 42 km zostaną zainstalowane specjalne czujniki. Czujniki te będą gromadzić wiele strumieni danych, w tym dane dotyczące wody, pogody, pływów i prądów, temperatury, prędkości i kierunku wiatru, poziomu wody, dostępności miejsca i widoczności.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej