PMK
Spółka Jamał LNG, odpowiedzialna za budowę rosyjskiego gazoportu, otrzymała dwie pożyczki od chińskich banków (The Export-Import Bank of China i China Development Bank) na kwotę 9,3 i 2,7 mld euro.
Według władz rosyjskich budowa gazoportu jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Prace przy pierwszej linii terminalu są zaawansowane w 65 proc.
Novatek, główny inwestor w projekcie, jest właścicielem licencji na złoże Jużno-Tambejskie, którego zapasy szacowane są na 1,26 bln metrów sześc. gazu i 51,6 mln ton kondensatu. Projekt zakłada wybudowanie fabryki LNG o mocy 15,5 mln ton rocznie.
Wartość całego przedsięwzięcia oceniana jest na 20 mld dolarów.
Chińczycy rozważają także udziau w projekcie na Półwyspie Gydańskim, w pobliżu Morza Karskiego. Dodatkowo Novatek ma plany budowy kolejnego terminala w porcie Saetta. Start konstrukcji zaplanowano na 2018 rok.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki