• <
PZT_1100x200_gif_2020

Budowa kładki na Ołowiankę. Kiedy przyjadą do Gdańska elementy przęsła zwodzonego?

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Budowa kładki na Ołowiankę. Kiedy przyjadą do Gdańska elementy przęsła zwodzonego?
Budowa kładki na Ołowiankę. Kiedy przyjadą do Gdańska elementy przęsła zwodzonego? - GospodarkaMorska.pl

PMK

17.02.2017 Źródło: własne

Na placu budowy nowego gdańskiego mostu praca wre. W budynku sterowni trwają właśnie prace związane z wykonaniem ścian i stropów pomieszczeń. W tym samym czasie, przy drugim brzegu Motławy, powstaje konstrukcja żelbetowa przęsła stałego, czyli stała część kładki.

Dużo dzieje się też w Zawierciu - w halach produkcyjnych wykonawcy inwestycji. Tutaj stalowa konstrukcja pokrywana jest obecnie zabezpieczeniem antykorozyjnym. Jej pierwsze elementy zostaną przetransportowane do Gdańska 20 lutego.

- Transport wszystkich elementów konstrukcji potrwa kilka dni, ponieważ są one wielkogabarytowe i mogą być przewożone, zgodnie z prawem, jedynie nocą, w godz. 22.00 – 6.00 rano. Wszystkie elementy powinny znaleźć się nad Motławą w połowie przyszłego tygodnia - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
 
Konstrukcja zwożona będzie na przygotowany już plac montażowy przy nabrzeżu Motławy. Tutaj zostanie zmontowana. Transport stalowych konstrukcji podzielono na pięć części. Będzie odbywał się drogą lądową. Na przełomie lutego i marca rozpocznie się scalenie poszczególnych segmentów konstrukcji w całość. W marcu zaplanowano również roboty związane z wykonaniem instalacji elektrycznej wewnętrznej, wraz z elementami automatyki, oraz sterowania napędu elektro-hydraulicznego.

W drugiej połowie kwietnia oraz w pierwszych tygodniach maja zaplanowano najbardziej spektakularną część realizacji tej inwestycji. Przy całkowitym zamknięciu toru wodnego odbywać się będzie instalacja kładki.
 
Całkowita długość nowego mostu wyniesie 70,5 metra, a szerokość - od 6,76 do 10,56 metra. Kąt otwarcia przęsła zwodzonego wynosić będzie 65 stopni, a wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego - 39,77 m n.p.m.

Kładka powstaje w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego Zamku Krzyżackiego. Połączyć ma dwa brzegi Motławy. Dzięki niej mieszkańcy i turyści szybciej i wygodniej będą mogli dostać się z Głównego Miasta do działającej na Ołowiance filharmonii, a także do obiektów gastronomiczno-usługowych na terenie Szafarni, Narodowego Muzeum Morskiego czy Muzeum II Wojny Światowej. Zgodnie z planami inwestycja powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r.
 
Przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor" z Zawiercia. Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.
Postępy w jej realizacji można oglądać na żywo, dzień po dniu, dzięki kamerze zamontowanej przez portal Gdańsk.pl obok placu budowy.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.