PMK
Podpisano umowę na budowę pierwszego
na świecie w pełni zdalnie kontrolowanego holownika dla duńskiego
portu w Kopenhadze.
Umowa została podpisana z globalnym
operatorem holowników Svitzer, firmą technologiczną Kongsberg
Maritime i towarzystwem klasyfikacyjnym American Bureau of Shipping
(ABS). Partnerzy razem stworzą RECOTUG™, pierwszy na świecie w
pełni operacyjny i w pełni zdalnie sterowany holownik zdolny do
wykonywania pełnych operacji holowania kontrolowanych ze zdalnego
centrum operacyjnego.
Nowy holownik zostanie dostarczony przez Svitzer i Kongsberg zapewniającą system zdalnego sterowania, autonomiczną technologię i integrację. ABS zapewni wskazówki i wiedzę niezbędną do uzyskania zgody organu regulacyjnego. Po zatwierdzeniu holownik ma pracować w porcie w Kopenhadze.
- Chociaż wciąż brakuje nam kilku lat, aby zobaczyć zdalnie sterowane holowniki bez załogi na pokładzie podczas operacji komercyjnych, nie ma wątpliwości, że zaawansowana autonomia postępuje szybko w całej branży morskiej - powiedziała Ingrid Uppelschoten Snelderwaard, globalny dyrektor operacyjny Svitzer.
Projekt jest kontynuacją partnerstwa z 2017 roku pomiędzy Svitzer i Kongsberg Maritime (wówczas Rolls-Royce Marine), które obejmowało demonstrację zdalnie sterowanych operacji z wykorzystaniem holownika Svitzer Hermod w Kopenhadze. Demonstracja obejmowała manewry niezwiązane z holowaniem, takie jak dokowanie i odłączanie oraz podstawową obsługę statku.
- Zaczynamy od jednego holownika i odkrywamy, jak najlepiej wykorzystać technologię, poprawić bezpieczeństwo i wydajność oraz sprostać wymaganiom naszych klientów w zakresie niezawodnych i opłacalnych usług, również w przyszłości. Technologia zmienia nasze życie na wszystkich płaszczyznach, a w Svitzer chcemy wpływać i napędzać sposób, w jaki technologia zmieni proces holowania w przyszłości. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, a cały ten projekt opiera się przede wszystkim na domniemanym uzasadnieniu bezpieczeństwa - powiedział Snelderwaard.
- Kongsberg Maritime jest liderem na rynku autonomii morskiej i bierze udział w kilku projektach, które zdefiniują zdalne i autonomiczne systemy kontroli statków na przyszłość. To przedsięwzięcie przenosi tę przełomową pracę o krok dalej, integrując te kluczowe technologie w nowym kontekście działania - dodał Egil Haugsdal, prezes Kongsberg Maritime.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |