• <
PZT_1100x200_gif_2020

Port w Kopenhadze planuje pozyskać zdalnie sterowany holownik

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port w Kopenhadze planuje pozyskać zdalnie sterowany holownik
Port w Kopenhadze planuje pozyskać zdalnie sterowany holownik - GospodarkaMorska.pl
Kongsberg

PMK

24.02.2021 Źródło: własne

Podpisano umowę na budowę pierwszego na świecie w pełni zdalnie kontrolowanego holownika dla duńskiego portu w Kopenhadze.

Umowa została podpisana z globalnym operatorem holowników Svitzer, firmą technologiczną Kongsberg Maritime i towarzystwem klasyfikacyjnym American Bureau of Shipping (ABS). Partnerzy razem stworzą RECOTUG™, pierwszy na świecie w pełni operacyjny i w pełni zdalnie sterowany holownik zdolny do wykonywania pełnych operacji holowania kontrolowanych ze zdalnego centrum operacyjnego.


Nowy holownik zostanie dostarczony przez Svitzer i Kongsberg zapewniającą system zdalnego sterowania, autonomiczną technologię i integrację. ABS zapewni wskazówki i wiedzę niezbędną do uzyskania zgody organu regulacyjnego. Po zatwierdzeniu holownik ma pracować w porcie w Kopenhadze.


- Chociaż wciąż brakuje nam kilku lat, aby zobaczyć zdalnie sterowane holowniki bez załogi na pokładzie podczas operacji komercyjnych, nie ma wątpliwości, że zaawansowana autonomia postępuje szybko w całej branży morskiej - powiedziała Ingrid Uppelschoten Snelderwaard, globalny dyrektor operacyjny Svitzer.


Projekt jest kontynuacją partnerstwa z 2017 roku pomiędzy Svitzer i Kongsberg Maritime (wówczas Rolls-Royce Marine), które obejmowało demonstrację zdalnie sterowanych operacji z wykorzystaniem holownika Svitzer Hermod w Kopenhadze. Demonstracja obejmowała manewry niezwiązane z holowaniem, takie jak dokowanie i odłączanie oraz podstawową obsługę statku.


- Zaczynamy od jednego holownika i odkrywamy, jak najlepiej wykorzystać technologię, poprawić bezpieczeństwo i wydajność oraz sprostać wymaganiom naszych klientów w zakresie niezawodnych i opłacalnych usług, również w przyszłości. Technologia zmienia nasze życie na wszystkich płaszczyznach, a w Svitzer chcemy wpływać i napędzać sposób, w jaki technologia zmieni proces holowania w przyszłości. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, a cały ten projekt opiera się przede wszystkim na domniemanym uzasadnieniu bezpieczeństwa - powiedział Snelderwaard.


- Kongsberg Maritime jest liderem na rynku autonomii morskiej i bierze udział w kilku projektach, które zdefiniują zdalne i autonomiczne systemy kontroli statków na przyszłość. To przedsięwzięcie przenosi tę przełomową pracę o krok dalej, integrując te kluczowe technologie w nowym kontekście działania - dodał Egil Haugsdal, prezes Kongsberg Maritime.


Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.