Air Products i Zarząd Portu w Hamburgu podpisały memorandum o współpracy przy określeniu możliwości zbudowania kompleksowego łańcucha wartości wodoru w porcie w Hamburgu.
Strony zamierzają zwiększyć produkcję i zużycie wodoru, a także rozbudować łańcuch dostaw w północnych Niemczech oraz Hamburgu. W ramach współpracy Air Products i Zarząd Portu będą koncentrować się na identyfikacji rzeczywistych możliwości wpływania na wzrost popytu na wodór, który pozwoli na dekarbonizację sektora transportu ciężarowego (w tym logistyki portowej) i przemysłu.
– Zainteresowanie Air Products świadczy o potencjale rozwoju infrastruktury wodorowej w porcie w Hamburgu. Bardzo się cieszę, że firma, posiadająca globalną wiedzę na temat wodoru, współpracuje z portem w Hamburgu w tworzeniu zrównoważonego łańcucha dostaw tego paliwa. Jest to ważny element działań podejmowanych przez Hamburg w drodze do stworzenia portu neutralnego dla klimatu – powiedział Michael Westhagemann, senator ds. gospodarki i innowacji Hamburga.
Jak zaznaczył Jens Meier, prezes Zarządu Portu w Hamburgu, port jest zaangażowany w przyszłościowe i innowacyjne technologie i ich wykorzystanie. – W ten sposób wspieramy dekarbonizację i plan poprawy jakości powietrza w Hamburgu. Memorandum to kolejnym kroki w tym kierunku – stwierdził.
Z kolei Kurt Lefevere, wiceprezes Air Products Porty przekonuje, że porty i klastry przemysłowe mają do odegrania krytyczną rolę w rozwijaniu roli wodoru w transformacji energetycznej. Spółka to jeden z na największych producentów wodoru na świecie, posiadająca ponad 60-letnie doświadczenie w tym zakresie w ponad 50 krajach.
Air Products posiada praktyczne doświadczenie operacyjne z ponad 250 projektów stacji tankowania w 20 krajach. Technologie spółki są wykorzystywane w ponad 1,5 miliona operacji tankowania rocznie. Dostarcza wodór do portu w Hamburgu i w Niemczech od ponad 40 lat, jest członkiem H2 Global i zaopatruje już wiele stacji tankowania wodoru w całych Niemczech, w tym nową stację tankowania wodoru, która zostanie otwarta jeszcze w tym roku. W ten sposób spółka dołączył do wyścigu spółek w rozwoju infrastruktury ładowania wodorem w Niemczech.
Źródło: Hamburg Port Authority
Fot. Depositphotos
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?