Chiny będą pierwszym krajem, który wykorzysta inteligentny system transportu kontenerów na torze powietrznym działający w normalnie funkcjonującym terminalu kontenerowym. Rozwiązanie powstanie w porcie w Qingdao należącym do Shandong Port Group.
Port Qingdao poinformował redakcję China Daily, że cała linia będzie miała około 9,5 kilometra, a po jej ukończeniu roczna przepustowość osiągnie 1,5 miliona TEU.
Po zakończeniu budowy, kontenery z portu Qingdao będą transportowane bezpośrednio z placów składowych przez system torów powietrznych do terminalu kolejowego bez udziału transportu na ziemi, co znacznie poprawi efektywność.
Projekt został zainicjowany we współpracy z CRRC Yangtze Co Ltd. Jego pierwsza faza obejmuje budowę demonstracyjnej linii o długości około 612 metrów. Próbne uruchomienie jest planowane na czerwiec przyszłego roku.
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji