Mamy szansę, by do końca przyszłego roku osiągnąć poziom gospodarki taki, jaki był przed koronawirusem - powiedział w rozmowie z "Super Expressem" Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.
Borys spytany, czy epidemia może być szansą dla polskich przedsiębiorców, odparł, że jest to "zbyt duża siła destrukcyjna", ale jest szansa dla krajowej gospodarki w przyciągnięciu większej ilości krajowych inwestycji. "Część firm z Europy czy Stanów Zjednoczonych ostrożnie podchodzi teraz chociażby do lokowania inwestycji w dalekiej Azji. Polska może skorzystać chociażby w tym wymiarze przyciągnięcia większej liczby inwestycji zagranicznych. I z drugiej strony widać to po danych dotyczących rynku pracy, nie mamy wzrostu bezrobocia od roku. Mamy też jeden z niższych spadków PKB" - wskazał.
Jak wyjaśnił, na wsparcie gospodarki i zachowanie miejsc pracy trafiło ponad 150 mld zł, czyli blisko 7 proc. PKB. "Natomiast jako Polski Fundusz Rozwoju mamy zabezpieczone środki na ponad 30 mld zł, które możemy użyć na dodatkowe wsparcie. Musi być jednak ono adekwatne do potrzeb" - wskazał.
Spytany o to, czy po epidemii polska gospodarka będzie w światowej hierarchii trochę wyżej, powiedział, że w tym znaczeniu, że podczas kryzysu nadrobimy część zaległości, to "rzeczywiście". "Natomiast wynika to z tego, że część krajów po prostu ma mocniejsze spadki gospodarki niż Polska. (...) Mamy szansę, by do końca przyszłego roku de facto osiągnąć poziom gospodarki taki, jaki był przed koronawirusem. Dla wielu krajów jest to perspektywa rok czy dwóch lat później" - zaznaczył.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych