Port Gdańsk wskoczył na dziewiąte miejsce pośród portów w Europie pod względem przeładunków. Pośród portów w samej Unii Europejskiej Gdańsk zajmuje 7. lokatę.
W zeszłym roku w Porcie Gdańsk przeładowano rekordowe 81 mln ton. Dzięki temu największy polski port uplasował się na 9. miejscu pośród wszystkich portów w Europie. W Gdańsku przeładowano więcej towarów niż m.in. w Barcelonie, Primorsku, Marsylii, Walencji czy nawet Amsterdamie.
Tylko osiem portów zanotowało w 2023 roku wyższe przeładunki niż Gdańsk. Były to Haropa (Hawr, Francja; 81,3 mln ton), Konstanca (Rumunia; 92,5 mln ton), Algeciras (Hiszpania; 92,5 mln ton), Ust-Ługa (Rosja; 113,5 mln ton), Noworosyjsk (Rosja; 161,4 mln ton), Antwerpia-Brugia (Belgia; 269,7 mln ton), Rotterdam (Holandia; 438,8 mln ton). Biorąc pod uwagę same porty Unii Europejskiej, czyli po wykluczeniu Noworosyjska i Ust-Ługi, Gdańsk plasuje się na 7. pozycji.
Jednocześnie Port Gdańsk jest po Ust-Łudze drugim największym portem na Morzu Bałtyckim.
W zeszłym roku trzy polskie porty o strategicznym znaczeniu dla gospodarki państwa, czyli Gdańsk, Gdynia oraz Szczecin-Świnoujście, przeładowały łącznie 146,4 mln ton ładunków.
Mamy to! @PortGdanskZMPG w pierwszej dziesiątce portów europejskich. Pod koniec 2023 r. wskoczyliśmy na 9 miejsce rankingu. Wśród portów UE jesteśmy o dwa oczka wyżej – na 7 pozycji. Wyprzedziliśmy takie portowe tuzy jak #Marsylia, #Walencja, a nawet #Amsterdam. @MI_GOV_PL pic.twitter.com/YfX0craa7H
— Port of Gdańsk (@PortGdanskZMPG) April 3, 2024
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni