W środę 16 września tradycyjną ceremonią cięcia blach rozpoczęła się budowa drugiego hybrydowego statku ro-ro Finnlines w chińskiej stoczni Nanjing Jinling.
Statek jest częścią wartego 500 milionów euro programu budowy nowych statków Finnlines, który obejmuje trzy zielone hybrydowe statki ro-ro oraz dwa przyjazne dla środowiska statki ro-pax Superstar.
Oprócz akumulatorów litowo-jonowych, które umożliwiają „zerową emisję w porcie”, statki będą wyposażone w kilka zaawansowanych technologii oszczędzania energii i ograniczania emisji, w tym innowacyjny system nawilżania powietrzem w celu zmniejszenia oporu kadłuba.
Przewiduje się, że statki ro-ro zostaną dostarczone w latach 2021–2022, a statki typu ro-pax Superstar mają rozpocząć rejsy w 2023 r. Budowa pierwszego statku firmy RORO z tej serii rozpoczęła się w czerwcu tego roku.
Nowe hybrydowe statki ro-ro otrzymają nazwy Finneco I, Finneco II i Finneco III na cześć zielonych innowacji. Jednostki przeznaczone do eksploatacji na Morzu Bałtyckim będą miały najwyższą fińską / szwedzką klasę lodową.
Po ukończeniu hybrydowe RoRo będzie miał 238 metrów długości i 34 metry szerokości. Będą miały pojemność ładunkową 5800 metrów pasa ruchu i 5600 metrów kwadratowych pokładów samochodowych oraz około 300 TEU na pokładzie pogodowym.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek