P&O Ferries ogłosiła dodanie do swojej floty statku Longstone. Jednostka umożliwi zwiększenie powierzchni ładunkowej na trasie łączącej Tilbury w aglomeracji Londynu z belgijskim hubem frachtowym P&O Ferries w Zeebrugge.
Longstone to frachtowy prom typu ro-ro, wyczarterowany długoterminowo, który umożliwi P&O Ferries przewożenie większej ilości ładunków w sieci połączeń na Morzu Północnym, jednocześnie oferując klientom zwiększoną pojemność i elastyczność. P&O Ferries planuje także pod koniec 2025 roku dodanie do swojej floty siostrzanego statku Longstone.
Pojemność Longstone jest o ponad 50% większa od jednostki operującej na trasie Tilbury-Zeebrugge obecnie. Dzięki 4 076 metrom powierzchni ładunkowej (co daje możliwość przewozu 346 jednostek ładunkowych) nowy statek jest pierwszym krokiem planu bazującej na popycie ekspansji P&O Ferries na Morzu Północnym. Nowa jednostka spodziewana jest na trasie na początku września.
Aby uzupełnić ekspansję połączeń morskich, P&O Ferries – przy wsparciu swoich klientów – rozszerzyło jednocześnie ofertę kolejową w Zeebrugge, dodając nowe połączenia intermodalne do/z Niemiec i Europy Środkowej. Znaczący wzrost przepustowości trasy P&O Ferries Zeebrugge-Tilbury, wspierany przez nowe połączenia kolejowe, ułatwi płynniejszy przepływ towarów między Europą a Wielką Brytanią.
– Rozszerzamy naszą sieć na Morzu Północnym w odpowiedzi na zapotrzebowanie naszych klientów – powiedział Peter Hebblethwaite, dyrektor zarządzający P&O Ferries. – Ta długoterminowa inwestycja to zaledwie pierwszy krok naszego planu ekspansji sieci połączeń. Operowanie odpowiednim tonażem, wsparte skuteczną obsługą kolejową pozwoli naszym klientom wykorzystać nowe możliwości przewozu. Zwiększenie przepustowości na naszych trasach między Tilbury a kontynentem europejskim jest tym czego nasi klienci oczekują. Oznacza to bowiem dla nich zwiększony, bezpośredni dostęp do aglomeracji Londynu wraz z jej siecią transportową. Ładowność i wydajność statku Longstone, wraz ze zintegrowanymi usługami kolejowymi, pomogą jednocześnie obniżyć emisję dwutlenku węgla związaną z przewozem towarów i zmniejszyć kongestię na drogach zarówno w samych portach jak i w ich szerszym obszarze oddziaływania. Oferując naszym klientom skalowalną przepustowość, wspartą odpowiednim pakietem usług w portach i na naszych promach – umożliwimy im istotny wzrost przewozów jednostek frachtowych (naczep, kontenerów) na Morzu Północnym. Wspiera to równocześnie koncepcję kompleksowej obsługi logistycznej (end to end logistics) jaką oferuje nasza spółkę macierzysta, DP World.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów