PGNiG przejmie udziały w dwóch złożach na szelfie norweskim od Norske Shell - poinformował dziś prezes spółki Jerzy Kwieciński. Dzięki przejęciu produkcja gazu z norweskich koncesji PGNiG osiągnie w 2021 roku 0,9 mld m sześc. rocznie.
PGNiG Upstream Norway przejmie 6,45 proc. udziałów w złożu Kvitebjorn, oraz 3,225 proc. w złożu Valemon. Operatorem obydwu złóż jest Equinor. Udziały dotyczą w sumie czterech koncesji. Do finalizacji transakcji wymagana jest jeszcze zgodna norweskiej administracji.
Jak podkreślił Kwieciński, przejęcie zwiększy produkcję na koncesjach PGNiG w Norwegii o 200 mln m sześc. gazu rocznie, do poziomu 0,9 mld m sześc. w 2021 r. W zależności od momentu norweskiej zgody, spółka powinna pozyskać z nich w tym roku nawet 50 mln m sześc. gazu.
Kwieciński oświadczył także, że wydobycie z norweskich aktywów spółki w latach 2026-2027 „na pewno osiągnie poziom 2,2 mld m sześc. rocznie”. „To oznacza, że zbliżamy się do planowanego poziomu 2,5 mld m sześc. rocznie.” - zaznaczył Kwieciński.
"Nie wykluczamy, że jeżeli będą inne ciekawe koncesje do przejęcia, zwłaszcza produkujące, to się nimi zainteresujemy - dodał prezes.
Po zatwierdzeniu akwizycji przez norweska? administracje?, PGNiG Upstream Norway be?dzie posiadac´ udziały w 32 koncesjach na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Jak zaznaczył Kwieciński, spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi dostawcami gazu do zasilenia gazociągu Baltic Pipe. (PAP)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów