Zarząd Portu Kłajpeda zainwestował około 24 miliony euro w rozwój infrastruktury w pierwszej połowie tego roku. Jedna piąta z tej kwoty pochodziła z funduszy Unii Europejskiej. Pomimo pandemii koronawirusa, ani jeden projekt inwestycyjny nie został wstrzymany.
Pomyślnie zakończono prace pogłębiające akwen Zatoki Malku (osiągnięto głębokość 14,5 m), przebudowano nabrzeża UAB LJKK „Bega” i Klaipeda Stevedoring Company AB (KLASCO), pirs w Central Klaipeda Terminal został wydłużony, co umożliwiło cumowanie większych statków. Wcześniej molo przystosowane było dla jednostek pływających do 200 m, a po przebudowie można odbierać jednostki o długości 230 m.
- W tym roku na port czeka jeszcze kilka ważnych projektów - planowane jest rozpoczęcie przebudowy falochronów. W najbliższym czasie przygotowywany zostanie projekt techniczny, a po jego realizacji w kanale okrętowym w północnej części portu zostanie osiągnięta głębokość 17 m - powiedział Algis Latakas, Dyrektor Generalny Państwowego Zarządu Portu Morskiego w Kłajpedzie.
Obecnie najbardziej intensywne prace związane z poprawą infrastruktury prowadzone są w południowej części portu w Kłajpedzie. Po osiągnięciu głębokości Zatoki Malku do 14,5 m, przebudowane zostaną nabrzeża działających tam firm (Western Ship Building, Terminal Zatoki Malku, Terminal Kontenerowy w Kłajpedzie). Po zakończeniu prac można byłoby cumować statki o większych parametrach. Przyspieszyła również odbudowa zatoki nr 1, wykorzystywanej przez Klaipeda Oil AB. Maksymalna głębokość 17 m zostanie osiągnięta w tej części portu po przebudowie, co pozwoli naraz cumować trzem, a nie jak przedtem dwóm, tankowcom.
Państwowy Zarząd Portu Morskiego w Kłajpedzie planuje zainwestować 352,4 mln euro w rozwój infrastruktury portu w Kłajpedzie w latach 2020–2023. Planuje się wykorzystanie 135,2 mln euro z funduszy strukturalnych UE.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk