Mająca swoją siedzibę w Singapurze firma Ocean Network Express (ONE) poinformowała 17 grudnia br., że w przyszłym roku rozpoczyna obsługę trzech linii transatlantyckich, łączących porty w państwach Europy Zachodniej.
Jak informuje firma, usługi w ramach ustalonych tras mają połączyć państwa zachodnie od lutego 2024 roku i będą wspólnie obsługiwane, w ramach współpracy Vessel Sharing, także przez CMA CGM, COSCO Shipping Lines, Oriental Overseas Container Line (OOCL) i Evergreen Line.
- Jako ONE z niecierpliwością czekamy na naszą nową współpracę z CMA CGM, COSCO, OOCL i EMC w handlu transatlantyckim, która rozpocznie się w lutym 2025 roku. Łącząc naszą wspólną flotę i doświadczenie rynkowe, zapewniamy kompleksową i niezawodną ofertę kompleksowej obsługi klienta we wszystkich kluczowych sektorach rynku TA - przekazał Jeremy Nixon, prezes ONE.
Trzy trasy mają oferować konkurencyjne i niezawodne produkty między Europą Zachodnią, wschodnim wybrzeżem Ameryki Północnej i Zatoką Perską z kompleksowym i unikalnym zasięgiem 14 bezpośrednich portów w ramach każdego rozwiązania. Rotacje portów dla nowych usług są następujące:
AT1 (Transatlantic 1)
Southampton - Antwerpia - Rotterdam - Bremerhaven - Hawr - Nowy Jork - Norfolk - Baltimore - Southampton
AT2 (Transatlantyk 2)
Hawr - Rotterdam - Antwerpia - Bremerhaven - Charleston - Savannah - Hawr
AT3 (Transatlantic 3)
Southampton - Rotterdam - Antwerpia - Bremerhaven - Veracruz - Altamira - Houston - Nowy Orlean - Southampton
Ponadto ONE wzmocni usługę transatlantycką Europa Północna-USWC o następującą nową rotację obowiązującą również od lutego 2025 roku:
AL5 (Transatlantic 5)
Southampton - Hawr - Rotterdam - Hamburg - Antwerpia - Miami (nowość*) - Kartagena - Rodman - Los Angeles - Oakland - Rodman - Caucedo - Southampton.
Firma podkreśla, że zobowiązuje się do dalszego rozwijania swojej sieci połączeń. Usługi te podlegają zatwierdzeniu przez organy regulacyjne, a więcej informacji na ich temat zostanie zaktualizowanych w 2025 New Service Product. Aktualnie też jest realizowana dla niej od 2023 roku budowa 12 kontenerowców zasilanych ekologicznym metanolem. Za dostarczenie statków odpowiadają chińskie stocznie Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. Ładowność jednostek ma wynosić 13 000 TEU, a dostawy zostaną zrealizowane, wedle wstępnego planu, w latach 2026-2027.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu