Rolls-Royce twierdzi, że zapewni neutralne dla klimatu dostawy energii do budowanego obecnie terminalu kontenerowego w porcie Duisburg w Niemczech.
Dział Power Systems firmy Rolls-Royce dostarczy w tym celu swoją najnowszą technologię wodorową mtu, aby w zrównoważony sposób zaopatrywać przyszły terminal w energię elektryczną i cieplną: rozwiązania ogniw paliwowych mtu do pokrycia szczytowego obciążenia elektrycznego oraz stację wytwarzania ciepła i energii elektrycznej z wodoru mtu. W tym celu Duisport – jeden z największych portów śródlądowych na świecie, współpracuje z kilkoma partnerami, aby do 2023 roku zbudować sieć zaopatrzenia opartą na wodorze.
Technologia wodorowa nie jest już marzeniem przyszłości
Największy terminal kontenerowy w głębi Europy, enerport II, jest obecnie budowany na dawnej wyspie węglowej, która kiedyś była punktem przeładunkowym dla ładunków masowych.
Zasilane wodorem rozwiązania ogniw paliwowych mtu dostarczają energię elektryczną, gdy tylko publiczna sieć energetyczna osiągnie swoje granice, na przykład do zasilania pokładowego statków zacumowanych w porcie lub w przypadku innych szczytów obciążenia. Ponadto dwie elektrociepłownie z silnikami wodorowymi mtu serii 4000 przetwarzają energię wodorową na energię elektryczną, która jest wprowadzana do sieci zasilającej przyszłego terminalu kontenerowego lub do publicznej sieci energetycznej.
Ciepło odpadowe jest wykorzystywane do procesów technologicznych lub do ogrzewania budynków w porcie i jego otoczeniu. Ponadto, systemy fotowoltaiczne i akumulatory są zintegrowane z lokalną siecią zasilającą, która jest realizowana przez operatora portu Duisport, Westenergie Netzservice, Netze Duisburg, Stadtwerke Duisburg i Stadtwerke Duisburg Energiehandel wraz z Instytutem Fraunhofera Umsicht.
Projekt jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii przez okres czterech lat w ramach rządowej tzw. ofensywy technologii wodorowych.
– Technologia wodorowa nie jest już marzeniem przyszłości, ale sprawdzi się w codziennym użytkowaniu w Duisburgu. Równoległe stosowanie rozwiązań ogniw paliwowych i silników wodorowych pokazuje, że obraliśmy właściwą drogę z naszym otwartym na technologie podejściem do rozwoju nowych technologii dla zaopatrzenia w energię przyszłości – powiedział Andreas Schell, dyrektor generalny Rolls-Royce Power Systems.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk