Jak poinformowała za pośrednictwem Twittera Grupa Lotos, rozpoczęła się rekonstrukcja kolejnego odwiertu na bałtyckim złożu B3. Prace wykonuje Petro Giant, największa plaforma należąca do Lotos Petrobaltic.
Zakończono holowanie Platformy Petro Giant, która rozpoczęła już rekonstrukcję kolejnego odwiertu na złożu B3. Holowanie platformy to skomplikowana operacja wymagająca dużej precyzji, odpowiednich warunków atmosferycznych, doświadczenia szefów holowania oraz ścisłej współpracy załogi platformy i załóg z holowników.
Dotychczas, z platformy Petro Giant, na złożu B3 przeprowadzono rekonstrukcję 7 odwiertów, w tym 2 zatłaczających. Celem prac jest zwiększenie wydobycia węglowodorów z polskiej strefy ekonomicznej na Bałtyku.
Rekonstrukcja odwiertu polega na wymianie pompy wgłębnej na nowy zestaw pompowy w odwiercie zagłowiczonym zdalnie sterowaną głowicą podwodną. To skomplikowane przedsięwzięcie, które składa się z kilku etapów. Wszystkie operacje poprzedzone zostaną testami ciśnieniowymi i próbami sprawności zapuszczanego zestawu. Pracom rekonstrukcyjnym towarzyszą prace podwodne na głębokość około 75 m, które wymagają nurkowania saturowanego.
LOTOS Petrobaltic zakupił platformę Petro Giant od firmy MAERSK w czerwcu ub. r. To piąta i największa ze wszystkich jednostek, którymi dysponuje spółka. Zbudowana w 1986 r. w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 r. Wcześniej należała do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze i operowała na wodach Morza Północnego. Teraz pływa pod polską banderą. Zanim Petro Giant została w grudniu odholowana na obecne miejsce swojej pracy, została odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.
Platforma #PetroGiant rozpoczęła rekonstrukcję kolejnego odwiertu.
— Grupa LOTOS (@GrupaLOTOS) October 8, 2020
Dotychczas z platformy na złożu #B3 przeprowadzono rekonstrukcję 7 odwiertów, w tym 2 zatłaczających.
📷 Fot. Mariusz Żochowski i Radosław Baborowski#LOTOSPetrobaltic pic.twitter.com/5p3C1ZSJP9
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów