Firma żeglugowa MSC i miasto Hamburg wspólnie wykupiły 92,3% udziałów w firmie logistycznej HHLA, obsługującej port w Hamburgu. Ogłoszono ostateczne wyniki oferty publicznego przejęcia, w wyniku której akcjonariusze HHLA zaakceptowali ofertę na 9,74% kapitału zakładowego. Ponadto MSC nabyło na otwartym rynku akcji 12,21 proc. akcji HHLA.
Po zakończeniu okresu akceptacji, Zarząd skupia się obecnie na finalizacji umowy o połączeniu jednostek gospodarczych między miastem Hamburg, MSC a HHLA. Wspólnie z Radą Nadzorczą udało się wyznaczyć kluczowe kamienie milowe dla przyszłego rozwoju HHLA i osiągnąć zobowiązania dotyczące inwestycji, pracowników i klientów. Dyrektor Generalna HHLA, Angela Titzrath, wyraziła pewność, że w nadchodzących tygodniach uda się sfinalizować pozostałe kwestie.
Miasto Hamburg i MSC zamierzają prowadzić HHLA jako spółkę joint venture, przy podziale maksymalnie 49,9 proc. dla MSC i 50,1 proc dla miasta. Udziały znajdujące się obecnie w rękach obu podmiotów oznaczają, że sprawują one faktyczną kontrolę nad HHLA.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Zarząd i Rada Nadzorcza podpisały wiążącą wstępną umowę ramową w listopadzie dotyczącą połączenia jednostek gospodarczych z MSC i miastem Hamburg. Porozumiano się również w kluczowych obszarach dotyczących strategii i zarządzania, co zapewnia długoterminowe zabezpieczenie HHLA i jej modelu biznesowego.
Zamknięcie transakcji jest uzależnione od uzyskania zgód organów regulacyjnych i zgody Parlamentu Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg. Oczekuje się, że pod warunkiem spełnienia tych warunków, transakcja zostanie sfinalizowana w drugim kwartale 2024 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął