• <
PZT_1100x200_gif_2020

Most nad Regalicą coraz bliżej. Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Most nad Regalicą coraz bliżej. Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienie
Most nad Regalicą coraz bliżej. Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienie - GospodarkaMorska.pl
wizualizacja: Wody Polskie

ew

22.12.2020 Źródło: Wody Polskie

22 grudnia 2020 r. podpisano drugie porozumienie między Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA dotyczące prac budowlanych przy zwiększeniu prześwitu mostu kolejowego nad rzeką Regalicą w 737,7 km. Inwestycja warta 301 mln zł będzie prowadzona w woj. zachodniopomorskim.

- To niezwykle istotna inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK, ponieważ poprawi bezpieczeństwo żeglugi i usprawni akcje lodołamania. Dzisiejsze porozumienie to kolejny krok w kierunku jej realizacji - mówił wiceminister Marek Gróbarczyk. 

 Budowa nowego mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Regalicy wraz z infrastrukturą towarzyszącą, realizowana jest w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW) ‒ „Zadanie 1B.5 ‒ Przebudowa mostów w celu zapewnienia minimalnego prześwitu", finansowanego przez Bank Światowy oraz Bank Rozwoju Rady Europy. Realizatorem zadania będzie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW Wody Polskie, przy ścisłej współpracy z PKP PLK SA.  W ostatnich miesiącach decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego wydano decyzje lokalizacyjną dla inwestycji, co otworzyło drzwi do kolejnych działań.

 Inwestycja zakłada wyłączenie z eksploatacji starego mostu i prowadzenie ruchu po nowym, dwutorowym moście. Przeprawa spełniająca obecne wymagania żeglugi zostanie wybudowana obok dotychczasowej konstrukcji. Pociągi będą przejeżdżały po nowym moście sprawniej. Możliwe będzie kursowanie większej liczby składów. Zwiększy się atrakcyjność podróży oraz przewozu towarów na ważnej kolejowej trasie tzw. Nadodrzance, łączącej Szczecin z Wrocławiem. Sprawniejsza stanie się obsługa pociągów regionalnych i aglomeracyjnych na stacji Szczecin Podjuchy.

 Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Realizacja prac zapewni większy prześwit mostu. Zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej, co jest istotne dla zwiększenia działań mających na celu ochronę przeciwpowodziową w Szczecinie i skuteczne prowadzenie polsko-niemieckiej akcji lodołamania. Realizacja zadania pozwali też na zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego przy jednoczesnym usprawnieniu żeglugi.

 Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 roku.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27800,00 $ tona 0,38% 15 kwi
 Cynk 2809,00 $ tona 0,72% 15 kwi
 Aluminium 2328,00 $ tona 1,35% 15 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.