• <
PZT_1100x200_gif_2020

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany

Strona główna Porty, logistyka Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany
Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany - GospodarkaMorska.pl
fot. Urząd Morski w Gdyni

sons

22.12.2020 Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

22 grudnia 2020 r. Urząd Morski w Gdyni wybrał ofertę firmy Budimex SA w przetargu na II część inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.

10 września 2020 r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu ogłoszonym wiosną br. W wyniku prac komisji przetargowej wybrano ofertę firmy Budimex SA z ostateczną ceną ponad 574 mln zł. Czas realizacji zadania wyniesie 24 miesiące od podpisania umowy.

– Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Przekopanie Mierzei Wiślanej ma na celu otwarcie portu w Elblągu na żeglugę bałtycką, a druga cześć inwestycji jest tego ważnym elementem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Druga część inwestycji obejmie przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe oraz budowę przystani niskich, które ułatwią dostęp do rzeki. Powstanie również most obrotowy nad rzeką Elbląg w Nowakowie.  Zbudowany zostanie też nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około 1,5 km.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 km, natomiast przejście przez Zalew Wiślany ponad 10 km. Około 10 km wyniesie droga po rzece Elbląg, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał oraz tor wodny będą miały 5 m głębokości.

- Prace budowlane przy przekopie Mierzei Wiślanej trwają cały czas, przy zachowaniu wszystkich procedur, zgodnie z obowiązującym prawem a inwestycja nie jest zagrożona  – stwierdził wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Od roku trwa pierwszy etap budowy drogi wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Głównym elementem tej części inwestycji jest przekop przez Mierzeję Wiślaną w miejscowości Nowy Świat.  Obecnie ma budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną scalany jest pierwszy z dwóch mostów obrotowych oraz trwają intensywne prace pogłębiające.  Wykonywana jest również sztuczna wyspa na  Zalewie Wiślanym, a zawansowanie prac wynosi ponad 40%.

port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 55,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 22000,00 $ tona -2,85% 22 sty
 Cynk 2651,00 $ tona -2,07% 22 sty
 Aluminium 1975,00 $ tona -0,85% 22 sty
 Pallad 2367,50 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 1109,65 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 25,55 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1855,30 $ uncja  0,00% 22:59
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.