30 września 2020 r. w ramach konferencji Pomeranian Offshore Wind Conference odbyło się śniadanie prasowe z udziałem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, oraz zaproszonych gości.
Morze Bałtyckie ma ogromny potencjał jako nowe źródło wytwórcze. Grupa PGE od dawna zdaje sobie z tego sprawę, dlatego jednym z filarów nowej strategii Grupy będzie budowa morskich farm wiatrowych. Program Offshore Grupy PGE obejmuje realizację 3 farm wiatrowych na Bałtyku o łącznej mocy do 3,5 GW, z czego 2,5 GW powstanie do 2030 roku.
„Program Offshore Grupy PGE to ogromna inwestycja, ale też nie jest to nasze ostatnie słowo. Planujemy dalszy rozwój w tym kierunku na innych obszarach koncesyjnych, ponieważ morskie farmy wiatrowe będą motorem neutralności PGE, którą Grupa PGE osiągnie w 2050 roku – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE. - Inwestycjom PGE w morską energetykę wiatrową będzie towarzyszyć komplementarny projekt, jakim jest program budowy wielkoskalowych magazynów energii. Pracujemy nad nim od kiedy zostałem prezesem zarządu PGE w lutym 2020 r. Nadmiar energii z OZE, której nie możemy w danej chwili wykorzystać, powinien być magazynowany w tego typu wielkoskalowych instalacjach” – dodaje.
Podczas śniadania prasowego prezes Wojciech Dąbrowski podkreślił, że jako największa grupa energetyczna w Polsce, PGE będzie rozwijać swoje doświadczenie i kompetencje w sektorze offshore, współpracując z najlepszymi. Dlatego podejmując negocjacje z partnerem strategicznym PGE liczy na wsparcie i wymianę wiedzy na poziomie technicznym tworząc w PGE wysoko wyspecjalizowaną kadrę pracowników, by kolejne projekty w przyszłości realizować samodzielnie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii