Ze smutkiem powiadamiamy o przedwczesnej śmierci Małgorzaty Kozłowskiej, byłej podsekretarz stanu w Komitecie Badań Naukowych i Matki Chrzestnej statku badawczego MIR „Baltica”.
Liczyliśmy, że dołączy do naszych uroczystości w czerwcu przyszłego roku, ale niestety odeszła na swą wieczną wachtę . Wraz z dyrektor Departamentu ds. Nauki KBN Barbarą Bolkowską były naszym dobrym duchem w tych trudnych czasach post-89. Bez ich zaangażowania i zrozumienia realnych potrzeb było oczywiste, że naszych własnych środków na budowę „Baltici” nie wystarczy. Ale obie panie szybko zrozumiały jak kluczowa jest dla nas budowa statku i kiedy jeszcze zaproponowaliśmy, aby służył on również Oddziałowi Gdyńskiemu Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej oddały się sprawie całkowicie. Uczestniczyły obie na wszystkich uroczystościach związanych z budową „Baltici” od cięcia blach, pierwszego spawu na stępce, wodowaniu i podniesieniu bandery. Matką Chrzestną została Małgorzata Kozłowska, bo to ona walczyła o środki na budowę. - pisze na swojej stronie Morski Instytut Rybacki
Małgorzata Kozłowska ukończyła Szkołę Główną Handlową – była magistrem ekonomii. Karierę zawodową rozpoczęła w 1978 r. w Instytucie Handlu Wewnętrznego i Usług, następnie była Głównym Specjalistą kierującym pracami do spraw nauki w Ministerstwie Finansów. Była również Wicedyrektorem i Dyrektorem Departamentu Ekonomicznego w Urzędzie Postępu Naukowo-Technicznego i Wdrożeń po czym Dyrektorem Departamentu Ekonomicznego w KBN, a od 1992 do 2001 Podsekretarzem Stanu w Komitecie Badań Naukowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej