Ze smutkiem powiadamiamy o przedwczesnej śmierci Małgorzaty Kozłowskiej, byłej podsekretarz stanu w Komitecie Badań Naukowych i Matki Chrzestnej statku badawczego MIR „Baltica”.
Liczyliśmy, że dołączy do naszych uroczystości w czerwcu przyszłego roku, ale niestety odeszła na swą wieczną wachtę . Wraz z dyrektor Departamentu ds. Nauki KBN Barbarą Bolkowską były naszym dobrym duchem w tych trudnych czasach post-89. Bez ich zaangażowania i zrozumienia realnych potrzeb było oczywiste, że naszych własnych środków na budowę „Baltici” nie wystarczy. Ale obie panie szybko zrozumiały jak kluczowa jest dla nas budowa statku i kiedy jeszcze zaproponowaliśmy, aby służył on również Oddziałowi Gdyńskiemu Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej oddały się sprawie całkowicie. Uczestniczyły obie na wszystkich uroczystościach związanych z budową „Baltici” od cięcia blach, pierwszego spawu na stępce, wodowaniu i podniesieniu bandery. Matką Chrzestną została Małgorzata Kozłowska, bo to ona walczyła o środki na budowę. - pisze na swojej stronie Morski Instytut Rybacki
Małgorzata Kozłowska ukończyła Szkołę Główną Handlową – była magistrem ekonomii. Karierę zawodową rozpoczęła w 1978 r. w Instytucie Handlu Wewnętrznego i Usług, następnie była Głównym Specjalistą kierującym pracami do spraw nauki w Ministerstwie Finansów. Była również Wicedyrektorem i Dyrektorem Departamentu Ekonomicznego w Urzędzie Postępu Naukowo-Technicznego i Wdrożeń po czym Dyrektorem Departamentu Ekonomicznego w KBN, a od 1992 do 2001 Podsekretarzem Stanu w Komitecie Badań Naukowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii