Grupa Damen Shipyards dostarczyła pogłębiarkę Cutter Suction Dredger CSD500 do kontrahenta ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, firmy MAR Marine & Building Contractor L.L.C., . Pogłębiarka została wysłana z Damen Dredging w Holandii do Dubaju. W swoim pierwszym projekcie jednostka zostanie wykorzystana w projekcie rozbudowy portu Al Hamriyah.
Jednostka CSD500 otrzymała nazwę MAR 22. Pogłębiarka została wyposażona w dodatki zwiększające jej wydajność
pogłębiania, takie jak wysięgniki kotwicowe, system przenoszenia
płuczki, a także możliwość zarówno powiększenia, jak i zmniejszenia
głębokości cięcia. Ponadto praktycznym dodatkiem jest jednostka
mieszkalna znajdująca się pod kabiną operatora oraz pakiet nawigacyjny i
komunikacyjny.
- Z radością witamy MAR 22 w naszej flocie sprzętu morskiego. Dalej wzmacniamy nasz sprzęt pogłębiający i możliwości, a ta niestandardowa pogłębiarka dokładnie odpowiada naszym wymaganiom dla nadchodzącego projektu Al Hamriyah Port Expansion - stwierdził dyrektor operacyjny w MAR Marine Paul Abou Rjaili.
- Ta pogłębiarka wyraźnie pokazuje korzyści płynące ze standaryzowanej filozofii budowy statków firmy Damen. Chociaż budowana seryjnie, to możliwości dostosowawcze zapewniają stały dostęp nie tylko do sprawdzonej technologii, ale też wybranie zdolności oczekiwanych przez zamawiającego. Dzięki temu pogłębiarka została dostosowana do wymagań MAR Marine & Building Contractor L.L.C i może być od razu przeznaczona do pracy - podkreślił dyrektor sprzedaży Damen Shipyards Pascal Slingerland.
Po zmontowaniu i sprowadzeniu na wodę, pogłębiarka CSD500 o nazwie MAR 22 jest gotowa do rozpoczęcia swojego pierwszego zadania pogłębiania dna w ramach projektu rozbudowy portu Al Hamriyah, gdzie usunie 650 000 m3 ziemi. Biorąc pod uwagę wiele innych prac morskich planowanych w regionie na najbliższe lata, jest to dopiero początek ogromnych inwestycji, w jakich jednostka ma brać udział.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów