ew
Trwają intensywne prace w stoczni Remontowa Shipbulding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa HOLDING w Gdańsku. Dwa lodołamacze powstające dla Wód Polskich w Szczecinie są właśnie wyposażane. Będą to jedne z najnowocześniejszych jednostek zajmujących się łamaniem lodu w Europie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to obie jednostki będą brać w udział w akcji lodołamania 2021/2022.
Obecnie trwa wyposażanie lodołamaczy, które przeszły już m.in. inspekcje klasyfikacyjne. Potwierdzono osiągnięcie gotowości jednostek „Ocelot” i „Tarpan” do wodowania oraz prowadzenia dalszych etapów budowy związanych z jego wyposażaniem i próbami funkcjonalnymi.
– Zaawansowanie prac przy budowie obu jednostek jest już bardzo duże. Obecnie trwa ich wyposażanie. Mowa zarówno o siłowniach, urządzeniach nawigacyjnych jak i ogólnych elementach poszycia całej jednostki. Będą to najnowocześniejsze jednostki we flocie Wód Polskich i bardzo się cieszymy, że będą one używane właśnie w naszym mieście. To inwestycja potrzebna, która pozwoli na odmłodzenie floty lodołamaczy już w następnym sezonie – mówi Stefan Iwicki, koordynator polsko-niemieckiej akcji lodołamania i kierownik Centrum Operacyjnego Ochrony Przeciwpowodziowej.
- Jesteśmy w bieżącym kontakcie z gdańską stocznią Remontowa Shipbulding S.A. i widzimy dynamiczny postęp prac, który pozwala na tezę, że już niebawem lodołamacze budowane dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie trafią do naszego miasta. Wodowanie będzie mieć miejsce po tym, jak obie jednostki zostaną kompletnie wyposażone. Zostaną one wówczas przeniesione na wodę z wykorzystaniem dźwigu pływającego. Ta technologia budowy jest powszechnie stosowana dla jednostek małych tj. do ok 40 m długości. W ten sam sposób budowana jest obecnie seria holowników dla marynarki wojennej, z których cztery jednostki weszły już do eksploatacji – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
Koszt budowy dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich w Szczecinie to ponad 30 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach Funduszu Spójności.
Na deskach projektantów Polskiego Forum Technologii Morskich
Program Offshore: kolejny etap współpracy PGE z Uniwersytetem Morskim i MEWO S. A.
Ropa w USA coraz bliżej 62 USD, Brent po 65 USD - najwyżej od stycznia 2020
Wchodzi w życie ustawa o wsparciu morskiej energetyki wiatrowej
Ultranowoczesny norweski statek offshore powstanie w chorwackiej stoczni (foto)
PGE i Orsted wystąpiły o zgodę na utworzenie joint-ventures
Ropa brent | 65,55 $ | baryłka | 1,74% | 09:58 |
Cyna | 27500,00 $ | tona | -6,97% | 26 lut |
Cynk | 2821,00 $ | tona | -2,52% | 26 lut |
Aluminium | 2202,00 $ | tona | -0,94% | 26 lut |
Pallad | 2342,00 $ | uncja | 1,61% | 09:58 |
Platyna | 1222,55 $ | uncja | 2,49% | 09:58 |
Srebro | 26,96 $ | uncja | 1,09% | 09:58 |
Złoto | 1747,90 $ | uncja | 0,89% | 09:58 |