Trwają intensywne prace w stoczni Remontowa Shipbulding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa HOLDING w Gdańsku. Dwa lodołamacze powstające dla Wód Polskich w Szczecinie są właśnie wyposażane. Będą to jedne z najnowocześniejszych jednostek zajmujących się łamaniem lodu w Europie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to obie jednostki będą brać w udział w akcji lodołamania 2021/2022.
Obecnie trwa wyposażanie lodołamaczy, które przeszły już m.in. inspekcje klasyfikacyjne. Potwierdzono osiągnięcie gotowości jednostek „Ocelot” i „Tarpan” do wodowania oraz prowadzenia dalszych etapów budowy związanych z jego wyposażaniem i próbami funkcjonalnymi.
– Zaawansowanie prac przy budowie obu jednostek jest już bardzo duże. Obecnie trwa ich wyposażanie. Mowa zarówno o siłowniach, urządzeniach nawigacyjnych jak i ogólnych elementach poszycia całej jednostki. Będą to najnowocześniejsze jednostki we flocie Wód Polskich i bardzo się cieszymy, że będą one używane właśnie w naszym mieście. To inwestycja potrzebna, która pozwoli na odmłodzenie floty lodołamaczy już w następnym sezonie – mówi Stefan Iwicki, koordynator polsko-niemieckiej akcji lodołamania i kierownik Centrum Operacyjnego Ochrony Przeciwpowodziowej.
- Jesteśmy w bieżącym kontakcie z gdańską stocznią Remontowa Shipbulding S.A. i widzimy dynamiczny postęp prac, który pozwala na tezę, że już niebawem lodołamacze budowane dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie trafią do naszego miasta. Wodowanie będzie mieć miejsce po tym, jak obie jednostki zostaną kompletnie wyposażone. Zostaną one wówczas przeniesione na wodę z wykorzystaniem dźwigu pływającego. Ta technologia budowy jest powszechnie stosowana dla jednostek małych tj. do ok 40 m długości. W ten sam sposób budowana jest obecnie seria holowników dla marynarki wojennej, z których cztery jednostki weszły już do eksploatacji – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
Koszt budowy dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich w Szczecinie to ponad 30 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach Funduszu Spójności.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów