• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Lodołamacze dla Szczecina coraz bliżej. Jak postępują pracę na nowych jednostkach Wód Polskich?

23.09.2020 11:46 Źródło: Wody Polskie
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Lodołamacze dla Szczecina coraz bliżej. Jak postępują pracę na nowych jednostkach Wód Polskich?
Lodołamacze dla Szczecina coraz bliżej. Jak postępują pracę na nowych jednostkach Wód Polskich? - GospodarkaMorska.pl
fot. Wody Polskie

Dwa lodołamacze liniowe, które powstają dla szczecińskich Wód Polskich coraz bliżej ukończenia. Jednostki przechodzą kolejne prace, w tym próby szczelności czy zbrojenia na zbiornikach. Wiele wskazuje na to, że dotrą one do Szczecina na przełomie roku.

– Czy będą używane w akcji lodołamania 2020/2021 zależy od uzyskania wszelkich zezwoleń oraz atestów i certyfikatów, które muszą przejść jednostki śródlądowe, które przeznaczone są do użytku publicznego. Nawet jeżeli okaże się, że jednostki nowe będą mogły wypłynąć na wodę dopiero za rok, to nasza dotychczasowa flota jest w na tyle dobrym stanie technicznym, że w nadchodzącym sezonie bez żadnych problemów zapewnimy bezpieczeństwo mieszkańcom naszego regionu – zapewnia Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Postępy prac w Stoczni Shipbulding w Trójmieście są widoczne. Oznacza to, że dwie szczecińskie jednostki pływające niebawem zostaną ukończone. – Na Ocelocie zakończono zbrojenia na wszystkich zbiornikach, odbyły się także próby szczelności. Rozpoczęto piaskowanie, a następnie planowane jest malowanie jednostki oraz montaż układu napędowego i sterowego – mówi Stefan Iwicki, Kierownik Centrum Operacyjnego Ochrony Przeciwpowodziowej Wód Polskich w Szczecinie. – W przypadku Tarpana zaawansowanie prac jest bardzo podobne. Montaż zbrojeń już się zakończył, montaż rurociągów i fundamentów według harmonogramów wykonywany jest w drugiej połowie września. Trwa również montaż sekcji i prefabrykacja – dodaje kierownik Iwicki.  Nad procesami technicznymi czuwają inżynierowie i technicy stoczniowi, a wszystkie działania są na bieżąco kontrolowane przez inspektorów Wód Polskich w Szczecinie.
   
 „Ocelot” i „Tarpan” to dwie nowe jednostki, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin lodołamacze biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku: - Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych w kruszeniu lodu. Nowe jednostki będą doskonale wyposażone i dostosowane do warunków panujących na Odrze, czyli przykładowo coraz częstszych niżówek. Jednostki będą mieć zanurzenie na poziomie 1,4 metra – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie

Koszt budowy dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich w Szczecinie to ponad 30 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności.

Gospodarka Morska
fot. Wody Polskie
Gospodarka Morska
fot. Wody Polskie
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.