Światowa branża transportu kontenerowego odnotowuje coraz mniejszą liczbę kontenerów traconych na morzu każdego roku.
Światowa Rada Żeglugi Światowej (WSC) opublikowała w środę aktualizację swojego badania, które zapewnia branży najlepsze oszacowanie liczby faktycznych kontenerów utraconych na morzu.
W 2011 r. WSC przeprowadziło pierwsze badanie swoich firm członkowskich, z aktualizacjami opublikowanymi w 2014, 2017 i 2020 roku. Po dokonaniu przeglądu wyników ankiety przeprowadzonej w okresie 12 lat (2008–2019), WSC szacuje, że średnio 1 382 kontenerów zostaje utraconych na morzu każdego roku.
Wniosek po dwunastu latach jest taki, że ponad połowę wszystkich kontenerów utraconych na morzu można przypisać ograniczonej liczbie dużych wypadkó, takich jak straty MOL Comfort (4293 kontenerów utraconych), MV Rena (~ 900 kontenerów utraconych) i SS El Faro (517 utraconych kontenerów).
W trzyletnim okresie kończącym się w 2019 roku średnia liczba utraconych kontenerów rocznie spadła do 779, głównie z powodu mniej poważnych incydentów. Według WSC liczba kontenerów utraconych za burtą stanowi mniej niż jedną tysięczną 1 procenta z około 226 milionów kontenerów przewożących ładunki o wartości 4 trylionów USD w 2019 roku.
Jednak branża wciąż zdaje sobie sprawę, że wszystkie kontenery utracone na morzu stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa i środowiska niezależnie od tego, jak i kiedy zostały utracone.
- Branża jest zadowolona z trendu spadkowego ujawnionego w najnowszym raporcie i kontynuuje prace nad rozwiązaniami, które zmniejszą liczbę kontenerów traconych na morzu - powiedział John Butler, prezes i dyrektor generalny WSC. - Raport określa także szereg inicjatyw podejmowanych przez branżę w celu poprawy bezpieczeństwa kontenerów i dalszego zmniejszenia liczby utraconych kontenerów – dodał.
W każdym z badań przeprowadzonych w 2011, 2014, 2017 i 2020 roku firmy członkowskie WSC zostały poproszone o zgłoszenie liczby kontenerów utraconych za burtę w ciągu ostatnich trzech lat. W przypadku raportu 2020 wszystkie firmy będące członkami WSC udzieliły odpowiedzi i razem stanowią one 80% całkowitej globalnej pojemności kontenerów statków wdrożonej w czasie badania
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie