Ustawodawcy Kalifornii przyjęli legislację SB 867, która przeznacza 475 milionów USD na modernizację stanowych portów, przygotowując je na rozwój morskiej energetyki wiatrowej. To tylko część większego pakietu obligacji klimatycznych o wartości 10 miliardów USD, mającego na celu wsparcie działań zapobiegających zmianom klimatycznym.
Te strategiczne inwestycje są niezbędne dla osiągnięcia przez Kalifornię celów zakładających zainstalowanie 5 gigawatów mocy z offshore wind do 2030 roku i 25 gigawatów do 2045 roku. Stowarzyszenie Offshore Wind California, skupiające deweloperów i firmy technologiczne z branży, wyraziło entuzjazm wobec decyzji legislatorów.
– To świetna wiadomość dla kalifornijskich portów i morskiej energetyki wiatrowej, a także dla wszystkich pracowników i mieszkańców, którzy będą korzystać z gigawatów niezawodnej, czystej energii z tego ważnego, odnawialnego źródła – stwierdzili przedstawiciele organizacji.
Zatwierdzenie SB 867 zbiegło się w czasie z publikacją przez Kalifornijską Komisję Energetyczną wielkoskalowego planu dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. Dokument, opracowany na podstawie ustawy AB 525 podpisanej przez gubernatora Gavina Newsoma w 2021 roku, określa kluczowe kroki niezbędne do osiągnięcia celów stanowych. Plan obejmuje inwestycje w strategię multi-portową oraz nową infrastrukturę przesyłową, efektywne i terminowe procedury pozwoleniowe, rozwój łańcucha dostaw i szkolenie siły roboczej. Ważnym elementem jest również zaangażowanie kluczowych interesariuszy i identyfikacja odpowiednich obszarów morskich, które pozwolą osiągnąć zakładane 25 gigawatów mocy.
Szacuje się, że całkowity koszt przystosowania istniejącej infrastruktury portowej do potrzeb morskich farm wiatrowych wyniesie od 11 do 12 miliardów USD.
Jak zauważyli przedstawiciele Offshore Wind California, sukces przedsięwzięcia zależy teraz od podpisu gubernatora i od wyborców, którzy będą mieli okazję wyrazić swoje poparcie dla ustawy podczas listopadowego głosowania.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął