Do Portu Gdańsk wpłynęła jedna oferta w przetargu na dzierżawę terenu przy Pirsie Rudowym. Póki co nie ujawniono kto ją złożył, trwa jej formalna analiza.
Przetarg na najem nieruchomości o powierzchni 266 998 m2 został ogłoszony w grudniu. Było to drugie podejście do próby wydzierżawienia działki – pierwszy przetarg, na nieco mniejszy teren, został unieważniony. W kolejnym nie tylko nieco powiększono teren objęty postępowaniem, ale też z dokumentacji przetargowej zniknęły wzmianki o konieczności ustalenia przez oferentów minimalnej przeładowywanej ilości zbóż. Port założył jedynie, że minimalna ilość przeładowywanych tam towarów (bez wyszczególnienia ich rodzaju) nie będzie niższa niż 2 mln rocznie. Oznacza to, że Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zrezygnował z próby utworzenia na tym obszarze terminala dedykowanego przeładunkom zbóż, jako że utworzenie takowego zostało zaplanowane w Porcie Wewnętrznym.
Wydawać się może, że działka objęta postępowaniem jest atrakcyjna – znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Baltic Hubu, w głębokowodnej części portu, bezpośrednio przy Pirsioe Rudowym. Są też zabudowane grunty, na których stoją m.in. magazyn i bateria silosów. Czas trwania najmu ma wynosić 30 lat. Pierwotny czas składania ofert mijał w marcu, jednak Port Gdańsk na prośby zainteresowanych przesunął termin do 1 lipca.
Jak podał portal Trójmiasto.pl, w tym terminie do portu wpłynęła tylko jedna oferta, choć zainteresowanie było znacznie większe, co wyrażało się m.in. w ilości nadesłanych w ramach postępowania pytań. Port nie ujawnia jeszcze kto złożył ofertę. Cytowany przez portal Alan Aleksandrowicz, wiceprezes portu tłumaczył, że komisja aktualnie sprawdza prawidłowość jej złożenia, jako że w ramach przetargu trzeba było spełnić dużo warunków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu