Mimo światowego kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, pracownicy Stoczni Remontowej Nauta S.A. w Gdyni działają na pełnych obrotach! Aktualnie prace remontowe, w tym remonty klasowe, prowadzone są jednocześnie aż na 10 jednostkach w dokach i przy nabrzeżach przy Czechosłowackiej 3. Oprócz tego, kolejne 3 jednostki remontowane są na terenach przy ulicy Waszyngtona.
Jednym ze statków znajdujących się obecnie w Naucie jest chemikaliowiec Elka Elefsis należący do greckiego armatora European Product Carriers LTD. Jak powiedział nam Konstantinos Nikiteas, superintendent engineer w European Product Carriers LTD: "Zarządzamy flotą 19 statków. Jednostka Elka Elefsis, która znajduje się obecnie w Stoczni Remontowej Nauta to jednocześnie pierwsza nasza jednostka, którą remontujemy w tym miejscu. Wykonujemy tu kilka dużych prac takich jak instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, prace rurarskie, elektryczne i ślusarskie. Nasza współpraca układa się bardzo dobrze, mam nadzieję, że wkrótce doczekamy się kolejnej".
Remont chemikaliowca objął również standardowy przegląd klasowy po 5 latach (1st class), konserwację kadłuba, przegląd/wymianę uszczelnienia rufowego oraz serwisy urządzeń.
Inną jednostką znajdującą się obecnie w Naucie jest należący do Polskiej Żeglugi Morskiej masowiec Warmia.
"Statek wszedł do stoczni w połowie września celem wykonania remontu klasowego oraz instalacji systemu uzdatniania wód balastowych. 14 dni całego remontu przeznaczyliśmy na prace dokowe, podczas których wykonaliśmy m.in. konserwację kadłuba, przegląd armatury denno-burtowej, wymianę uszczelnień na linii wałów oraz przegląd śruby i steru. Obecnie jesteśmy na etapie kończenia praw malarskich na pokładzie oraz uruchamiania i zdawania systemów wód balastowych. Wszelkie prace i zdanie jednostki armatorowi odbędą się w terminie" - mówi Bartosz Pawlak, budowniczy w stoczni Nauta.
Niedawno zakończył się również remont m/v MAZURY – jednostki Polskiej Żeglugi Morskiej, bliźniaczej do jednostki m/v Warmia.
Stocznia Remontowa Nauta łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy. Nauta, wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi, uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz w różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu