Mimo światowego kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, pracownicy Stoczni Remontowej Nauta S.A. w Gdyni działają na pełnych obrotach! Aktualnie prace remontowe, w tym remonty klasowe, prowadzone są jednocześnie aż na 10 jednostkach w dokach i przy nabrzeżach przy Czechosłowackiej 3. Oprócz tego, kolejne 3 jednostki remontowane są na terenach przy ulicy Waszyngtona.
Jednym ze statków znajdujących się obecnie w Naucie jest chemikaliowiec Elka Elefsis należący do greckiego armatora European Product Carriers LTD. Jak powiedział nam Konstantinos Nikiteas, superintendent engineer w European Product Carriers LTD: "Zarządzamy flotą 19 statków. Jednostka Elka Elefsis, która znajduje się obecnie w Stoczni Remontowej Nauta to jednocześnie pierwsza nasza jednostka, którą remontujemy w tym miejscu. Wykonujemy tu kilka dużych prac takich jak instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, prace rurarskie, elektryczne i ślusarskie. Nasza współpraca układa się bardzo dobrze, mam nadzieję, że wkrótce doczekamy się kolejnej".
Remont chemikaliowca objął również standardowy przegląd klasowy po 5 latach (1st class), konserwację kadłuba, przegląd/wymianę uszczelnienia rufowego oraz serwisy urządzeń.
Inną jednostką znajdującą się obecnie w Naucie jest należący do Polskiej Żeglugi Morskiej masowiec Warmia.
"Statek wszedł do stoczni w połowie września celem wykonania remontu klasowego oraz instalacji systemu uzdatniania wód balastowych. 14 dni całego remontu przeznaczyliśmy na prace dokowe, podczas których wykonaliśmy m.in. konserwację kadłuba, przegląd armatury denno-burtowej, wymianę uszczelnień na linii wałów oraz przegląd śruby i steru. Obecnie jesteśmy na etapie kończenia praw malarskich na pokładzie oraz uruchamiania i zdawania systemów wód balastowych. Wszelkie prace i zdanie jednostki armatorowi odbędą się w terminie" - mówi Bartosz Pawlak, budowniczy w stoczni Nauta.
Niedawno zakończył się również remont m/v MAZURY – jednostki Polskiej Żeglugi Morskiej, bliźniaczej do jednostki m/v Warmia.
Stocznia Remontowa Nauta łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy. Nauta, wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi, uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz w różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii