Holenderski projektant i budowniczy statków Holland Shipyards Group podpisał kontrakt na budowę trzech dodatkowych promów hybrydowych dla niemieckiego Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel (SFK).
Stocznia niedawno ukończyła kolejną jednostkę dla SFK. Chodzi o w pełni elektryczny prom Düsternbrook, który niedawno trafił do służby.
Promy będą mierzyć 32,4 metry długości, 8,8 metrów szerokości oraz są wyposażone w napęd hybrydowy, który może być zasilany przez generatory lub za pomocą baterii akumulatorów.
Pierwsze dwie jednostki mają zostać dostarczone w lutym i maju 2022 roku, a ostatnia na początku 2026 roku.
- Holenderskie stocznie zwyciężyły w europejskim przetargu wśród dwunastu innych stoczni. Kontrakt obejmował cztery promy, ale został podzielony na prototyp i opcję trzech dodatkowych statków - skomentował Ansgar Stalder, dyrektor operacyjny w Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel.
- Ponieważ prototyp Gaarden był w służbie przez kilka miesięcy i świetnie się sprawował, byliśmy pewni, że przedłużymy umowę zgodnie z pierwotnym planem.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru