Kontynuując przyjęty plan rozszerzania działalności w obszarze dostaw paliw żeglugowych i realizując wcześniejsze zapowiedzi w tym zakresie, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w rejonie portów Szczecin, Świnoujście i Police. Było to możliwe dzięki szybkiej realizacji inwestycji w instalację przeznaczoną dla paliw bunkrowych w szczecińskim terminalu Unimot Terminale. Pierwsza zrealizowana w tym rejonie przez Grupę Unimot dostawa odbyła się 29 maja 2024 r. – w porcie w Szczecinie zabunkrowano jednostkę HERMES, należącą do firmy Fairplay Towage Polska.
Bardzo cieszy nas sukcesywny rozwój działalności w zakresie dostaw
paliw żeglugowych w polskich portach, który jest realizacją celów
wyznaczonych przez nas w najnowszej Strategii biznesowej na lata
2024-2028. Wykorzystujemy przy tym nasze ponad 30-letnie doświadczenie
na rynku paliwowym oraz rozbudowaną przez nas w bardzo krótkim czasie
infrastrukturę terminala w Szczecinie. Od początku istnienia Grupy
Unimot, naszym celem jest maksymalne wykorzystywanie szans rynkowych, a
takie stwarza z pewnością obserwowany wzrost obrotów ładunkowych oraz
liczby statków zawijających do polskich portów. Jest to dla nas
niewątpliwie dodatkowa motywacja do dalszego rozwoju w tym zakresie –
mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot S.A.
W marcu 2024 r. Grupa Unimot rozpoczęła fizyczne dostawy destylacyjnego paliwa żeglugowego MGO:DMA, realizowane autocysternami, w portach w Gdańsku i Gdyni. W rejonie portów Szczecin, Świnoujście, Police realizowane będą dostawy tego samego paliwa bunkrowego, tj. MGO:DMA, również w oparciu o autocysterny.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął