Wzrost cen materiałów budowlanych nie powinien wpłynąć na wartość kontraktu na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - ocenił w wypowiedzi dla PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
"Nie powinno być żadnego ryzyka (zmiany ceny - PAP), ponieważ większość pracy mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe" - powiedział wiceminister zapytany przez PAP, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.
Wiceminister podtrzymał też terminie otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok. "Planujemy otwarcie na drugą połowę roku" - dodał.
Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.
Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu-PAP) konsorcjum firm NDI i Besix.
Źródło: PAP
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Rosja się targuje: odblokowanie ukraińskich portów za zrewidowanie sankcji
Transporty masowe płynów w większym rozmiarze - Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL
Porty morskie Bałtyku i Morza Północnego ożywi Incone60. Stepnica, Władysławowo i Elbląg na morskim szlaku
Stena Line: pierwsza kobieta na stanowisku kapitana
Babcock nagrodzony 10-letnim kontraktem na obsługę dokowania lotniskowców typu HMS Queen Elizabeth
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 33875,00 $ | tona | -0,07% | 19 maj |
Cynk | 3647,00 $ | tona | 0,03% | 19 maj |
Aluminium | 2825,00 $ | tona | -0,67% | 19 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |