• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Grimaldi zamówił sześć wielozadaniowych jednostek ro-ro Hyundai Mipo Dockyard

PMK

26.02.2021 04:46 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Grimaldi zamówił sześć wielozadaniowych jednostek ro-ro Hyundai Mipo Dockyard
Grimaldi zamówił sześć wielozadaniowych jednostek ro-ro Hyundai Mipo Dockyard - GospodarkaMorska.pl
MarineTraffic

Włoski armator, Grimaldi Group, zapowiedział budowę sześciu nowych wielozadaniowych jednostek ro-ro w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard.

Statki są częścią najnowszej klasy G5, następującą po generacji jednostek G4 wybudowanych również w Hyundai Mipo i dostarczonych Grimaldiemu w 2014 i 2015 roku. Statki będą miały długość 250 metrów, szerokość 38 metrów i nośność 45,684 ton. Pomieszczą na pokładzie 2,500 CEU oraz 2,000 TEU, dwa razy więcej niż jednostki poprzedniej generacji.

Statki G5 będą również bardziej efektywne energetycznie i zmniejszą wpływ na środowisko, a zarówno główny silnik, jak i pomocnicze generatory diesla będą spełniać poziomy NOx narzucone przez przepisy IMO III. Jednostki będą również wyposażone w możliwość zasilania z lądu, co będzie stanowić alternatywę dla zużycia paliw kopalnych podczas postoju w porcie.

- Ponadto zużycie energii elektrycznej maszyn pokładowych (pomp, wentylatorów itp.) zostanie zmniejszone dzięki zainstalowaniu urządzeń napędowych o zmiennej częstotliwości, a zastosowanie innowacyjnych farb o niskim współczynniku tarcia zmniejszy opór kadłuba, zwiększając wydajność jednostki. Wreszcie statki będą wyposażone w hybrydowe systemy oczyszczania spalin w celu obniżenia emisji siarki i cząstek stałych - powiedział Grimaldi w oświadczeniu.

Połączone technologie zastosowane na statkach G5 zmniejszą emisję CO2 na tonę transportowaną nawet o 43% w porównaniu z innymi wielofunkcyjnymi statkami ro-ro Grimaldiego.

- Nowa seria wielofunkcyjnych statków klasy G5 została zaprojektowana tak, aby jeszcze skuteczniej odpowiadać na zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi transportowe na trasach dalekomorskich, godząc potrzeby związane z międzynarodowym ruchem towarowym z potrzebami ochrony środowiska - oświadczył Gianluca Grimaldi, prezes Grimaldi Group.

Statki mają zostać dostarczone w okresie od początku 2023 do 2024 roku.


Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35325,00 $ tona 1,73% 21 wrz
 Cynk 3002,00 $ tona -0,50% 21 wrz
 Aluminium 2863,00 $ tona 0,60% 21 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.