• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Globalny korek na wielu morskich szlakach może potrwać aż do 2022 roku

PMK

03.03.2021 00:08 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Globalny korek na wielu morskich szlakach może potrwać aż do 2022 roku

Partnerzy portalu

Globalny korek na wielu morskich szlakach może potrwać aż do 2022 roku - GospodarkaMorska.pl
Port Los Angeles

Tłok na globalnych szlakach morskich, lądowych i korytarzach powietrznych może potrwać aż do następnego roku, co przyczyni się do większych kosztów transportu – twierdzi jedna z czołowych amerykańskich firm spedycyjnych.

- Globalne rynki frachtu morskiego i lotniczego muszą liczyć się z mocnymi ograniczeniami. Oznacza to wyższe stawki frachtu przez cały bieżący rok, a może i następny - powiedział Bob Biesterfeld, dyrektor generalny C.H. Robinson Worldwide Inc.

To dobra wiadomość dla morskich linii żeglugowych, przewoźników lotniczych i transportu lądowego. Detaliści, producenci i wszyscy inni, którzy płacą za towary na całym świecie, nie będą mieć powodów do radości.

Jako pośrednik, zawierając umowy z przewoźnikami , C.H. Robinson obawia się problemów w momencie, gdy długoterminowe kontrakty nie nadążają za kosztami spotowymi.

Najbardziej wzrosły stawki za usługi morskie. Koszt wysyłki 40-stopowego kontenera z Hongkongu do Los Angeles wzrósł prawie czterokrotnie w ciągu ostatniego roku, powiedział analityk Bloomberg Intelligence, Lee Klaskow, na podstawie danych z firmy badawczej Drewry.

Kryzys pojawił się w momencie zwiększonego popytu na towary w momencie, w którym ograniczenia wynikające z Covid-19 uniemożliwiły konsumentom wyjazdy turystyczne, chodzenie do kina, na koncerty i do restauracji. Zamiast tego wydawali pieniądze na "mąkę i domowe bieżnie". Efekt był spotęgowany w krajach, w których obywatele otrzymali pomoc rządową.

Transport morski jest już na skraju swoich możliwości. Port w Los Angeles, najbardziej ruchliwy w USA, pracuje na większych obrotach, niż to, co jest uważane za pełną przepustowość na normalnym rynku.

- Nie ma recepty na powrót do normy - powiedział Biesterfeld. -  obecnie nie ma na rynku żadnych pustych statków gotowych na załadunek.

Klienci, którzy normalnie mogliby zarezerwować kontener na kilka dni przed wysyłką, muszą teraz działać z długim wyprzedzeniem. Niektóre firmy w desperacji zwracają się w stronę droższego transportu lotniczego.

- Prowadzimy cotygodniowe czartery z UE do USA i z Szanghaju do USA, aby nadążyć za rosnącym popytem ze strony naszych klientów - dodał Biesterfeld.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.