W porcie morskim Szczecin na nabrzeżu Gliwickim rozładowywany jest największy statek z nawozami w historii portowej spółki przeładunkowej Bulk Cargo - Port Szczecin.
Masowiec Apolo przywiózł 23 grudnia z Omanu na Bliskim Wschodzie ponad 32,2 tys. ton mocznika.
Jak podkreśla Monika Woźniak-Lewandowska, obecnie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. zwiększa wydajność istniejących nabrzeży oraz buduje nowe.
– Robimy to wszystko w kierunku poprawy jakości obsługi ładunków w porcie Szczecin. Temu celowi służą również będące w toku dwa flagowe projekty inwestycyjne pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” oraz „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” – informuje.
Po ich zakończeniu port Szczecin podwoi ilość obecnie obsługiwanej masy ładunkowej. W tym roku w całym zespole portowym Szczecin-Świnoujście obsłużono 32,7 mln ton ładunków, tj. o 6,5 proc. więcej aniżeli rok temu.
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"