Już po raz dwudziesty czwarty ludzie związani z sektorem morskim w Polsce i nie tylko spotkają się w Gdyni podczas Forum Gospodarki Morskiej, by debatować o wyzwaniach i problemach, ale także szansach branży.
Ostatnimi laty wyzwań w gospodarce morskiej nie brakuje. Na dość stabilny przed laty sektor gospodarki światowej obecnie naciskają z jednej strony nowe technologie, galopujący rozwój regulacji, przede wszystkim związanych z ekologią i emisjami, ale też sytuacja geopolityczna – różnego rodzaju siły w ostatnich latach dostrzegły wielką rolę żeglugi dla świata i wykorzystują ją często do szantażowania swoich politycznych rywali.
Jak w tej sytuacji odnajduje się Polska? W ostatnich latach również nasze rządy ponownie zwróciły się ku morzu i jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju sektora, choć wielu uważa, że powinien on wyglądać inaczej. Czy będziemy w stanie odnaleźć się w nowej rzeczywistości gospodarki morskiej? Czy nasze inwestycje zapewnią nam miejsce na morskiej mapie świata i pozwolą umocnić naszą sytuację ekonomiczną, czy są nietrafione lub spóźnione? Pytań jest wiele, a odpowiedzi pewnie tyle samo, co odpowiadających. Warto jednak szukać wspólnych mianowników i nowych pomysłów na inicjatywy branżowe.
Takim poszukiwaniom służy Forum Gospodarki Morskiej. Tegoroczna, już dwudziesta czwarta edycja, po raz kolejny odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Konferencja zaplanowana została na 10 października, wstęp na nią jest wolny po uprzedniej rejestracji.
Co czeka uczestników Forum w tym roku?
– Gośćmi honorowymi Forum będą pan minister Arkadiusz Marchewka oraz ambasador Republiki Malty Gavin Gulia. Głównymi tematami forum będzie podpisanie umowy na budowę następcy Daru Młodzieży oraz dekarbonizacja w żegludze. Dosłownie w kolejnym tygodniu po naszym Forum Międzynarodowa Organizacja Morska zdecyduje o tym, jakie paliwa będą paliwami przyszłości w żegludze międzynarodowej. O wadze tych decyzji nie muszę państwa przekonywać. Zapraszam więc do obecności podczas Forum – mówi lider Forum Gospodarki Morskiej Sławomir Kalicki.
W agendzie wydarzenia ponownie znalazło się pięć paneli dyskusyjnych poświęconych odpowiednio portom morskim, logistyce morskiej, energetyce odnawialnej, biznesowi w żeglarstwie i cyberbezpieczeństwu oraz żegludze autonomicznej. Ważnym punktem będzie jednak także oficjalna prezentacja projektu budowy następcy Daru Młodzieży, którą przedstawią minister Arkadiusz Marchewka oraz rektor Uniwersytetu Morskiego Gdynia Adam Weintrit. Z kolei Dorota Lost-Siemińska, dyrektorka Wydziału Prawnego i Stosunków Zewnętrznych w IMO opowie o tym, jak Międzynarodowa Organizacja Morska dąży do dekarbonizacji żeglugi.
Rejestracja: forum.gdynia.pl
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął