Fiński operator promowy Finnlines, część włoskiej Grupy Grimaldi, zabezpieczył pożyczkę w wysokości 30 mln EUR na sfinansowanie zakupu trzech nowych hybrydowych statków towarowych. Kredyt został uzgodniony z Nordic Investment Bank (NIB).
W 2018 roku Finnlines zamówił w Chinach trio statków typu ro-ro (roll-on / roll-off). Budowa pierwszej jednostki rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku, a drugiej we wrześniu.
Trzy statki ro-ro są częścią wartego 500 milionów euro programu Finnlines, który obejmuje również dwa przyjazne dla środowiska statki pasażerskie typu roPax Superstar typu roll-on / roll-off.
Nowe jednostki będą wyposażone w baterie akumulatorów o dużej mocy i fotowoltaikę, co pozwoli statkom na korzystanie z energii elektrycznej i bezemisyjną eksploatację podczas postoju. Statki mają zostać dostarczone w latach 2021–2022 i będą kursować na trasach między Finlandią a Europą.
Jak wyjaśniono, nowe statki są większe niż te używane obecnie przez Finnlines i znacznie zwiększą możliwości transportowe przedsiębiorstwa. Konstrukcja kadłuba statku oraz nawilżanie powietrzem pod kilem zmniejszy tarcie i opory hydrodynamiczne, a tym samym znacznie zmniejszy wpływ na środowisko.
- Usługi transportu towarowego odgrywają ważną rolę w łańcuchu logistycznym Finlandii. Żegluga komercyjna nadal powoduje znaczne emisje do powietrza, dlatego wspieramy inwestycje, które przyczyniają się do czyszczenia i zwiększania wydajności sektora - powiedział Henrik Normann, prezes i dyrektor generalny NIB.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów