Fiński operator promowy Finnlines, część włoskiej Grupy Grimaldi, zabezpieczył pożyczkę w wysokości 30 mln EUR na sfinansowanie zakupu trzech nowych hybrydowych statków towarowych. Kredyt został uzgodniony z Nordic Investment Bank (NIB).
W 2018 roku Finnlines zamówił w Chinach trio statków typu ro-ro (roll-on / roll-off). Budowa pierwszej jednostki rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku, a drugiej we wrześniu.
Trzy statki ro-ro są częścią wartego 500 milionów euro programu Finnlines, który obejmuje również dwa przyjazne dla środowiska statki pasażerskie typu roPax Superstar typu roll-on / roll-off.
Nowe jednostki będą wyposażone w baterie akumulatorów o dużej mocy i fotowoltaikę, co pozwoli statkom na korzystanie z energii elektrycznej i bezemisyjną eksploatację podczas postoju. Statki mają zostać dostarczone w latach 2021–2022 i będą kursować na trasach między Finlandią a Europą.
Jak wyjaśniono, nowe statki są większe niż te używane obecnie przez Finnlines i znacznie zwiększą możliwości transportowe przedsiębiorstwa. Konstrukcja kadłuba statku oraz nawilżanie powietrzem pod kilem zmniejszy tarcie i opory hydrodynamiczne, a tym samym znacznie zmniejszy wpływ na środowisko.
- Usługi transportu towarowego odgrywają ważną rolę w łańcuchu logistycznym Finlandii. Żegluga komercyjna nadal powoduje znaczne emisje do powietrza, dlatego wspieramy inwestycje, które przyczyniają się do czyszczenia i zwiększania wydajności sektora - powiedział Henrik Normann, prezes i dyrektor generalny NIB.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania